כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דרישה לחקירה

סרי לנקה הואשמה בטיוח מותם של בני נוער יהודים

אח של שני יהודים מבריטניה שנהרגו בפיגוע במלון בקולומבו סרי לנקה ב-2019, קורא לחקור את הפיגוע. הם היו בין מאות בני אדם שנהרגו בהתקפות מתואמות על כנסיות ומלונות תיירות על ידי קיצונים אסלאמיסטים

סרי לנקה הואשמה בטיוח מותם של בני נוער יהודים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אח של שני בני נוער יהודים מלונדון שנרצחו על ידי טרוריסטים אסלאמיסטים בסרי לנקה, קורא לחקור את הפיגוע על רקע טענות לטיוח של הרשויות. אמלי לינזי, 15 ודניאל לינזי, 19, נרצחו בפיגוע התאבדות במלון בקולומבו ביום ראשון של חג הפסחא הנוצרי בשנת 2019. אביהם מתיו היה שם אבל שרד.

הם היו בין מאות בני אדם שנהרגו בהתקפות מתואמות על כנסיות ומלונות תיירות על ידי קיצונים איסלאמיסטים. דייוויד לינזי, שכיום בן 24, היה בבריטניה באותה עת, והתכונן למבחן הגמר שלו באוניברסיטת אוקספורד, גם אימו אנג'לינה ואחיו הצעיר איתן נשארו מאחור.

השבוע הוא אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle "אני מאוד רוצה לגלות את האמת על מה באמת גרם לאמלי ודניאל למות בפיגועי ההתאבדות האלה, צריך לנקוט פעולה". הוא הוסיף: "הידיעה מי באמת עומד מאחורי הכול תעזור לכולם, כולל המשפחה שלי".

גוטביה רג'פקסה הפך לנשיא בעקבות הפיגועים, לאחר ששימש בעבר כשר ההגנה. הוא נמלט מסרי לנקה בשבוע שעבר כשממשלתו קרסה לאחר שהפגנות המוניות על המשבר הכלכלי החמור של המדינה שטפו את האי.

רג'פקסה התמודד עם טענות חוזרות ונשנות על היותו שותף ל"מזימה גדולה" כדי להסתיר עד כמה הרשויות ידעו על ההתקפות לפני שהתרחשו. רג'פקסה וחברי ממשלה היוצאת נוספים הכחישו שוב ושוב כי היה כיסוי או שהם היו שותפים לאי פעילות לפי אזהרות המודיעין על התקיפות.

מניין ההרוגים בפיגועי ההתאבדות בכנסיות ובבתי מלון הגיע למאות. כמעט 500 בני אדם נוספים נפצעו. 45 מההרוגים היו ילדים ונערים. לפחות 39 תיירים מארצות הברית, בריטניה, בלגיה, טורקיה, פורטוגל, הולנד ואוסטרליה נהרגו.

כאמור בין ההרוגים היו אח ואחות מבריטניה ששרדו את אחד הפיגועים, אך נהרגו בפיצוץ נוסף כשניסו להימלט. דניאל לינזי בן ה-19 ואחותו אמלי בת ה-15 שהו במלון היוקרה שאנגרי לה בבירה קולומבו. זמן קצר לפני שיצאו לטיסה חזרה הביתה הם אכלו ארוחת בוקר עם אביהם, מתיו, במלון. מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בקרב הסועדים. שני האחים ואביהם שרדו וניסו לברוח מהמקום, אלא שמחבל מתאבד נוסף פוצץ את עצמו, והאחים נהרגו.

פיגועי טרור סרי לנקה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד