כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש מגורמי טרור

טילים שנשלחו לחיילים אוקראינים עלולים להגיע לשוק השחור

כנופיות פשע מנסות ליירט אספקה ​​מערבית של נשק לאוקראינה. מקור ביטחוני טען שכנופיות נכנסות לאוקראינה ומשלמות מזומן עבור נשק, הצבא עוקב ומאבטח רק אחר המערכות הטובות ביותר של הסיוע הצבאי שנשלח לאוקראינה, והמשטרה חוששת שכנופיות, ואפילו טרוריסטים עלולים לנצל את חוסר הפיקוח על המערכות הפשוטות יותר

טילים שנשלחו לחיילים אוקראינים עלולים להגיע לשוק השחור
אילוסטרציה צילום: Pixabay

כנופיות פושעות מנסות ליירט אספקת נשק מערבית שנשלחה לאוקראינה על רקע החשש שהם יימכרו בשוק השחור, כך מדווח ה'דיילי מייל'. רקטות בריטיות נגד טנקים של סיוע צבאי מוערך של עשרה מיליארד דולר, הציפו את אוקראינה במהלך החודשים האחרונים כדי לסייע להדוף את הפלישה של רוסיה. אך רק המערכות הגבוהות יותר נמצאות במעקב ומאובטחות, מה שגורם למשטרה לחשוש מכנופיות, ואפילו טרוריסטים, שעלולים לנצל את חוסר הפיקוח על הציוד הפחות יקר.

מקור ביטחוני טען אתמול ל'דיילי מייל', כי חברי כנופיות מזרח אירופה נכנסים לאוקראינה מפולין, משלמים במזומן עבור נשק וחומקים חזרה לאיחוד האירופי. גם משקפי ראיית לילה ושריון גוף באים בחשבון, כאשר סוכנות אכיפת החוק של האיחוד האירופי יורופול קוראת לבדיקות נוספות.

דובר היורפול אמר: "המלחמה גרמה להרבה כלי נשק וחומרי נפץ להסתובב בשוק, בתחילה שמרו האוקראינים תיעוד של כלי נשק, אך זה נזנח ככל שהמלחמה התקדמה. עכשיו אין רישומים". רוסיה פרסמה סרטונים ברשתות החברתיות המציגים לכאורה לוחמים מסוריה עם נשק נ"ט מערבי. מקורות הגנה בבריטניה טוענים שהתיעודים מזויפים אך התרחיש נחשב מציאותי.

תיעודים אחרים שהועלו בעילום שם לחשבונות פרו-רוסים מראים ככל הנראה מארזי טילים נגד טנקים במהלך מכירות בשוק השחור באוקראינה. מקור ביטחוני ניסה להרגיע: "קל להצטלם עם המקרים בהם נכנסים טילים, זה נראה מרשים אבל הם יצטרכו לגנוב את יחידת השיגור והקודים של הפיקוד".

מלחמת אוקראינה רוסיה נשק טרוריסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד