כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה

יורש העצר לא עוצר: רוצה לבנות גורד שחקים בעלות טריליון דולר

ערב הסעודית חשפה תכנית לבנות גורד שחקים בעלות של טריליון דולר באורך 100 קילומטרים עשוי זכוכית מראה שיתפרש על פני המדבר ויהיה גבוה יותר מבניין האמפייר סטייט

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הכריז בינואר 2021 שהוא רוצה לבנות בניינים גדולים יותר מהפירמידות המצריות, הנסיך רוצה לבנות שני בניינים בגובה 1,600 רגל (כ-500 מטרים) שמקבילים זה לזה ועוברים על פני מדבר, הרים ואזורי חוף, לאחר השלמתו, מגה-בניין בעלות של טריליון דולר, ויכיל עד 5 מיליון אנשים שיוכלו לנסוע מקצה לקצה תוך 20 דקות.

המראה יהיה חלק מהעיר המדברית הנקראת נאום שתהיה בערך בגודל של מדינת מסצ'וסטס בארה"ב, עליה הכריז יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בינואר 2021. הוא עשה זאת לאחר שאמר שהוא רוצה שהמדינה שלו תכיל פרויקט בנייה אייקוני ונצחי כמו הפירמידות של מצרים.

"הקו הוא פרויקט שהוא מהפכה ציוויליזציונית ששמה את בני האדם במקום הראשון", אמר אז. קו המראה יורכב משני בניינים בגובה 1,600 רגל, המתפרשים במקביל זה לזה על פני מעל 100 קילומטרים של נופי מדבר, חוף והרים. יורש העצר טען שהוא רוצה שקו המראה יהיה מוכן עד 2030, למרות שמהנדסים אמרו שזה עשוי לקחת 50 שנה לבנות.

הבניין כל כך ארוך עד שהוא יישב על עמודים כדי לקחת בחשבון את עקמומיות כדור הארץ, וגם יהיה לו קו רכבת מהיר שיעבור מתחת לאורכו. אם יושלם במלואו, גורד השחקים יעבור ממפרץ עקבה, דרך רכס הרים, סלמאן אמר גם כי מטרת הפרויקט לאפשר למיליון תושבים להיפגש תוך חמש דקות, ולנסוע מקצה לקצה תוך 20 דקות. על פי הדיווחים הוא גם יופעל על ידי אנרגיה מתחדשת.

סלמאן גם מקווה שהעיר החדשה בכללותה תיצור אלפי מקומות עבודה חדשים ותאפשר למדינה העשירה בנפט להפסיק להיות תלויה כל כך בנוזל היקר. עם זאת, השקעות זרות בניאום לא כל כך מתקרבות מכיוון שמדינות מערביות רבות ממשיכות להחרים את המדינה בגלל הפרות של זכויות אדם. סלמאן הואשם בהוראת הריגתו של העיתונאי ג'מאל חאג'וקשי ב-2018, אך יורש העצר הכחיש כל מעורבות.

אחרים שיש להם פחות דעות פוליטיות שאלו אם הפרויקטים שהוכנו הם פשוט שאפתניים מדי. ערב הסעודית נטשה בעבר את התוכניות לבנות גורד שחקים בגובה קילומטר וחצי שיהיה הגבוה בעולם לאחר שנקלעה לקשיי מימון. תאריך סיום הפרויקט נקבע לשנת 2030, אך בונים ומתכנני ערים מתקשים לפתור שאלות רבות. הפרויקט אמור להסתיים במקור בעוד 50 שנה.

סעודיה מוחמד בן סלמאן גורד שחקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד