י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כעסו על הפחם

מאבטח תלש את הידיים של מפגינים שהודבקו לתמונה

מאבטח איטלקי תלש את הידיים המודבקות של מפגינים שהדביקו את עצמם לציור יקר, וגרר אותם משם. המחאה בוצעה על ידי גבר אלמוני ושתי נשים מקבוצת פעילי האקלים 'הדור האחרון'. הם פרסמו כרזה שעליה נכתב: 'הדור האחרון ללא גז ללא פחם'

מאבטח תלש את הידיים של מפגינים שהודבקו לתמונה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מאבטח איטלקי זועם במיוחד תלש את ידי המפגינים מציור יקר מפז של הצייר בוטיצ'לי בגלריה לאמנות בפירנצה איטליה. איש האבטחה התפרץ אל שני צעירים ומשך את ידיהם המודבקות מיצירת המופת מתקופת הרנסנס, זמן קצר לאחר שהחלו במחאה בגלריה ביום שישי האחרון. בזמן המהומה עמדו עשרות אנשים ותיעדו את המהומה ואת המאבטח תולש את ידיהם של המפגינים.

מעשיו של המאבטח היה בניגוד לחוסר המעש שהפגינו מאבטחים בריטים בגלריה בכיכר טרפלגר החודש בלונדון, שם הורשו מפגינים להרוס ציור יקר ערך. רק שעה לאחר מכן, שני צעירים מהעיר ברייטון, האנה האנט, בת 23, ואבן לזרוס, בן 22, נעצרו.

המחאה ביום שישי בצפון איטליה בוצעה על ידי גבר אלמוני ושתי נשים מקבוצת פעילי האקלים 'הדור האחרון'. הם פרסמו כרזה שעליה נכתב: 'הדור האחרון ללא גז ללא פחם'. הפעילים, ששילמו עבור כרטיסים כדי להיכנס לגלריה, הוצאו מהגלריה על ידי המשטרה. למרבה המזל, לא נגרם נזק ליצירות האמנות עקב ההגנות המיוחדות במקום.

בהודעה מהגלריה נכתב: "אם לא היו ההגנות המיוחדות על יצירות המופת המרכזיות של המוזיאון לפני כמה שנים על ידי ההנהלה, היום היה לנו נזק בעבודה, כפי שקרה לאחרונה במוזיאונים אחרים". עם זאת, הקבוצה פרסמה הצהרה באתר האינטרנט שלהם המסביר שהם מוודאים שהם נוקטים "זהירות רבה" וחוקרים יצירות אמנות כדי לא לגרום נזק.

הם כתבו: "נקטנו בזהירות רבה כדי לא לגרום נזק לציור של בוטיצ'לי. המסגרת והזכוכית המגנה על הבד לא היו חשופות לסיכון, כדי לוודא, התייעצנו עם רסטורטורים שייעצו לנו להשתמש בדבק המתאים לזכוכית ולמסגרות. חשוב לנו להעריך אמנות, במקום לפגוע בה, כפי שעושות הממשלות שלנו עם הפלנטה היחידה שעומדת לרשותנו".

איטליה אנגליה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד