ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האשימו את הילד

רובוט שיחק נגד ילד בטורניר שחמט ושבר לו את האצבע

רובוט שיחק נגד ילד בן שבע בטורניר שחמט במוסקבה ופצע אותו. למרות פציעתו, הילד הצליח לחזור למחרת ולסיים את הטורניר. פקידי שחמט רוסיים האשימו לכאורה את הילד בתקלה

רובוט שיחק נגד ילד בטורניר שחמט ושבר לו את האצבע
הרובוט משחק עם הילד צילום: צילום מסך

רובוט משחק שחמט שבר אצבע של ילד במהלך טורניר ברוסיה בשבוע שעבר, כאשר התקרית תועדה בצילומי טלוויזיה במעגל סגור. הרובוט תפס את אצבעו של הילד בן השבע כי היא הייתה מבולבלת מהתנועות המהירות מדי שלו, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה, תוך ציטוט של נשיא פדרציית השחמט של מוסקבה שלכאורה האשים את הילד.

"הרובוט שבר את האצבע של הילד - זה, כמובן, רע", אמר סרגיי לזארב לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, תוך שהוא מגונן על ארגונו מהרובוט. התקרית התרחשה באליפות מוסקבה הפתוחה ב-19 ביולי. לזארב אמר כי הפדרציה שכרה את הרובוט לאירוע, שנערך בין ה-13 ל-21 ביולי.

לזארב אמר כי המכונה נשכרה לאירועים קודמים רבים, ללא תקלות, וציין שהילד הזיז מהר מדי את החיילים לאחר ביצוע תנועה. "הרובוט נשכר על ידינו, הוא הוצג במקומות רבים כבר תקופה ארוכה עם מומחים כנראה שהמפעילים התעלמו מההוראות", אמר לזארב. "הילד עשה צעד, ואחרי זה אנחנו צריכים לתת זמן לרובוט לענות, אבל הילד מיהר, הרובוט תפס אותו. אין לנו שום קשר לרובוט".

סרטון התקרית פורסם על ידי ערוץ 'באזה' בטלגרם, שדיווח ששמו של הילד הוא כריסטופר והוא בין 30 שחקני השחמט הטובים ביותר במוסקבה בקטגוריית קבוצות הגיל מתחת לתשע.

לפי ה'גארדיאן' הבריטי, סרגיי סמאגין, סגן נשיא פדרציית השחמט הרוסית, האשים את הילד. "יש כללי בטיחות מסוימים והילד, ככל הנראה, הפר אותם. כשהוא עשה את הצעד שלו, הוא לא הבין שהוא צריך קודם כל לחכות", ה"גארדיאן" ציטט את סמאגין. "זה מקרה נדיר ביותר, הראשון שאני זוכר".

הצילומים מראים שהרובוט המורכב מזרוע מכנית אחת עם מספר מפרקים ו'יד' - נמצא באמצע שולחן ומוקף בשלושה לוחות שחמט שונים. לפי הדיווחים הוא יכול לשחק שלושה משחקים בו זמנית.

הסרטון, שצולם על ידי מצלמה שממוקמת מעל כתפו של הילד, מראה כי הוא מרים חלק מהלוח ומפיל אותו לקופסה בצד - המשמשת להכיל את החלקים שהושלכו מהמשחק. תוך כדי כך, הילד מושיט יד לעשות את הצעד הבא שלו. עם זאת, נראה שהרובוט טועה בטעות שאצבעו של הילד היא כלי שחמט, ותופס אותה במקום את השחמט.

עם אחיזת האצבע של הילד, הזרועות המכניות קופאות במקומן, לוכדות את הילד שמתחיל להיכנס לפאניקה. כמה אנשים שעומדים מסביב לשולחן ממהרים לעזור לו, ולאחר כמה שניות מצליחים לשחרר אותו מאחיזתו של הרובוט. לזארב אמר בהודעתו כי הילד הצליח לחזור לטורניר למחרת וסיים את הטורניר.

רוסיה שחמט רובוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד