כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהומה בלונדון החרדית

צפו: הקהילה שכרה מאבטחים שישמרו על העירוב

עקב חילוקי דעות בין פלגים בקהילה החרדית בלונדון, נשכרו מספר שומרים עם כלבים לשמור על העירוב מפני וונדליזם של קיצונים, בתיעוד וידאו מסטמפורד היל, נראים מספר תושבים מפרקים בכוח את הערוב, בעוד המאבטח שעומד בסמוך ולצידו כלב שמירה גדול, עומד חסר אונים

צפו: הקהילה שכרה מאבטחים שישמרו על העירוב
המאבטח מנסה למנוע את הסרת הקרש צילום: צילום מסך

לונדון החרדית שוב נקלעה לסכסוך על עירוב, בעוד רוב הקהילות החרדיות משתמשים בעירוב בסטמפורד היל, יש קבוצות שמתנגדות לכך, אתמול נצפו כמה מהם מסירים בכוח קרש של עירוב, בעוד מאבטח עם כלב גדול שבהמשך מצטרף אליו מאבטח נוסף, מנסים למנוע מהקיצונים לפרק את העירוב, אך ללא הצלחה.

אחד העסקנים המקומיים אומר ל'בחדרי חרדים' כי "יש אולי 120 אנשים שמתנגדים לעירוב, אבל יש אנשים שחושבים שהם המציאו הלכה חדשה, ועושים מהומה ולפעמים מבצעים וונדליזם בערוב". עוד אומר העסקן, "רוב האנשים רוצים עירוב, ולקחו רב פרטי שייתן הכשר, כי גורמים בקהילה לא רצו לתת הכשר מסיבות שונות".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבת האחרונה לא היה עירוב במקום המהומה, אך במקומות אחרים כן היה עירוב.

העסקנים לא מתכוונים להיכנע לקיצונים וימשיכו לתחזק את העירוב, למרות שיש איומים על משפחות שמסכימות שיצמידו קרש (לחי) לבית שלהם.

יש לציין כי הקהילה היהודית שכרה חברת אבטחה מקומית, והמאבטחים עובדים בחברת אבטחה רשמית, ובניגוד לשמועות, הקהילות החרדיות לא שכרו מאבטחים מוסלמים.

עירוב עירוב תבשילין השחתת עירוב לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד