ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דאגה בקרב המתפללים

דיווח באוקראינה: עד ראש השנה יהיה איסור כניסה רשמי לאומן

באוקראינה שוללים את האפשרות שיהודים יעלו לאומן לקראת ראש השנה בעקבות המלחמה במדינה. "היום, אין באמת איסור רשמי על כניסה לאוקראינה", ציין השגריר. "עם זאת, בלשכת נשיא אוקראינה הבהירו כי הגבלות רלוונטיות על הכניסה למדינה יאומצו ויאושרו לפני הסתיו"

דיווח באוקראינה: עד ראש השנה יהיה איסור כניסה רשמי לאומן
תינוקות של בית רבן מתפללים באומן צילום: שלומי אלישע

באוקראינה שוללים את האפשרות שהחסידים יגיעו לאומן לקראת ראש השנה, עקב המלחמה, ולדבריהם הם יאסרו זאת גם דרך מולדובה. איסור כניסה רשמי יהיה מוכן עד הסתיו (ראש השנה). כך הודיע ​​שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק, בהתייחס לדיווח על אפשרות עלייה לרגל חסידית לאומן דרך מולדובה.

"היום, אין באמת איסור רשמי על כניסה לאוקראינה. עם זאת, בלשכת נשיא אוקראינה הבהירו כי הגבלות רלוונטיות על הכניסה למדינה יאומצו ויאושרו לפני חופשת הסתיו (ראש השנה), מדינת אוקראינה אחראית לבריאותו ולחייו של כל מי שנכנס אליה. לכן, חסידים לא יוכלו לחגוג את ראש השנה באומן או בכל עיר אחרת, אוקראינה מזהירה מראש על איסור הכניסה", אמר השגריר.

מתנדבי ארגון 'הצלה' אוקראינה

כזכור, ב-7 ביולי אמר השגריר יבגן קורניצ'וק כי "השנה אוקראינה אינה יכולה לקבל עולי רגל בשל התוקפנות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה והיעדר הזדמנות להבטיח את שלומם של זרים".

שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים' "אנו קשובים לרחשי השטח, נכון לעכשיו אנו מתארגנים כרגיל לקיבוץ ראש השנה, ושמים דגש על היערכות בצורה הבטוחה ביותר עקב המצב הבטחוני הרגיש במדינה, בסופו של דבר ההחלטה היא של ממשלת אוקראינה ואנו נכבד כל החלטה מצידם, צריך להרבות בתפילה שאוקראינה תנצח את המערכה והשקט והשלום ישובו למדינה".

אומן אוקראינה ברסלב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד