י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"סוכן זר"

אופוזיציונר רוסי נעצר בגלל אזרחות ישראלית

המשטרה הרוסית עצרה את ליאוניד גוזמן, פוליטיקאי מהאופוזיציה, לאחר שנפתח נגדו תיק פלילי על כך שלא מיהר להודיע ​​לרשויות במהירות מספקת על אזרחותו הישראלית

אופוזיציונר רוסי נעצר בגלל אזרחות ישראלית
ליאוניד גוזמן צילום: מתוך פייסבוק

מיכאיל ביריוקוב, עורך דינו של הפוליטיקאי האופוזיציוני היהודי-רוסי ליאוניד גוזמן, מסר כי מרשו נעצר על ידי הרשויות בטענה שלא מאחר דיווח במהירות הנדרשת על אזרחותו הישראלית. "בכניסה לתחנת המטרו פרונזנסקאיה הוא נעצר על ידי שוטרי מטרו", כתב בפייסבוק.

גוזמן היה המנהיג האחרון של המפלגה הפוליטית הקטנה "איחוד הכוחות הימניים", שפעלה למען רפורמה של שוק חופשי, גם אנטולי צ'ובייס, שעזב את רוסיה פעל לכך, פוליטיקאי נוסף שתמך ברפורמה, בוריס נמצוב, נורה למוות ב-2015, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

מאז הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, התנגדות פוליטית הפכה מסוכנת יותר בתוך רוסיה. מפגינים נעצרים באופן שגרתי וביקורת ציבורית על המלחמה מסתכנת בהעמדה לדין. גוזמן טען בפומבי כי הנשיא ולדימיר פוטין גרם לרוסיה נזק רב יותר בפלישה לאוקראינה מכל מנהיג רוסי אחר מאז יוזף סטאלין, וכי רוסיה הפוסט-סובייטית מתה בעצם עם המלחמה.

פוטין אומר שמה שהוא מכנה את "המבצע הצבאי המיוחד" שלו באוקראינה "חיוני" מכיוון שהמערב השתמש באוקראינה כדי לאיים על רוסיה, וכי היה עליו להגן על דוברי רוסית מפני רדיפה.

גוזמן תויג בחודש שעבר באופן רשמי בתור מה שרוסיה מכנה "סוכן זר" - אדם שמקבל כסף מזרים או נמצא תחת השפעת זרים. הוא הוכנס לרשימת המבוקשים פדרלית, כך נמסר ממשרד הפנים. לא ברור מדוע.

בפוסט הפומבי האחרון שלו בטלגרם כתב גוזמן: "למי שרוצה ויכול למחות - היזהרו, זכרו שמה שהיה כמעט חינם אתמול - קנס קטן - יכול לעלות היום בחופש".

מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד