י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החיסונים בדרך

עד כה אובחנו 121 גברים כחולים באבעבועות הקוף

משרד הבריאות מעדכן על 121 גברים בישראל שאובחנו כחולים באבעבועות הקוף | כ-5,000 חיסונים אמורים לנחות מחר בישראל ויועברו בהקדם לקופות החולים לתחילת מבצע החיסון נגד אבעבועות הקוף

עד כה אובחנו 121 גברים כחולים באבעבועות הקוף
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

משרד הבריאות הודיע כי עד כה אובחנו 121 גברים כחולים באבעבועות הקוף, אפשרויות הדיגום והבדיקות הורחבו, קופות החולים נערכות לביצוע הדיגום במרפאות ומערך המעבדות לזיהוי הנגיף הורחב. אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. 

ניתן להידבק באבעבועות הקוף על ידי, מגע פיזי בין אדם לאדם, מגע פיזי בין אדם לבעל חיים נגוע (בעיקר מכרסמים), מגע עם חפץ עליו יש שאריות של הוירוס מאדם עם תסמינים (למשל מצעים או מגבות), תוארו גם מקרים של העברה מהאם לעובר במהלך ההריון.

במרבית המוחלטת של המקרים אין צורך בטיפול במחלת אבעבועות הקוף, אלא במעקב בלבד ובבידוד על מנת להימנע מלהדביק את הסביבה הקרובה. המחלה היא בעלת תסמינים קלים יחסית וחולפת מעצמה. 

משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל, חשוב להדגיש שחולים במחלה ומי שהוגדר כמגע קרוב נדרשים להמנע מטיסות כל עוד יש סכנה להדבקה, זאת על פי הנחיות ארגון הבריאות העולמי. משרד הבריאות יוסיף ויעדכן ככל שיהיה צורך באתר המשרד.

בתוך כך, כ-5,000 חיסונים אמורים לנחות מחר (שלישי) בישראל ויועברו בהקדם לקופות החולים לתחילת מבצע החיסון נגד אבעבועות הקוף, בהתאם לקריטריונים שפרסם היום משרד הבריאות. בהמשך צפויות להגיע כ-5,000 מנות חיסון נוספות

 

אבעבועות הקופים אבעבועות הקוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד