כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
'בעלזא עשו חור בספינה'

מקלב על העימות בסיעה: "זה לא על מקומות - מחלוקת אידיאולוגית"

לראשונה מתייחס איש 'דגל התורה' לאפשרות פיצול רשימת 'יהדות התורה' לכנסת וריצה נפרדת של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה'. ח"כ אורי מקלב אומר היום כי מדובר במחלוקת אידיאולוגית ולא בקרבות אגו. לדבריו, "אנחנו ספינה אחת והסכמים כאלה ואחרים זה לקדוח חור בספינה" • צפו

מקלב על העימות בסיעה: "זה לא על מקומות - מחלוקת אידיאולוגית"
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

העימות הפנים חרדי בסיעת 'יהדות התורה' והאיום על פיצול הסיעה מתנהל בעיקר באמצעות התקשורת, המחלוקת שהחלה בעקבות זעם ליטאי על התנהלות חסידות בעלזא שגיבשו תכנית תקצוב מוסדות חרדים בעקבות התעלמות של החינוך העצמאי לשלבם במוסדותיהם עורר עימות פנימי.

עד כה ניסו חברי הכנסת ב'דגל התורה' להימנע מהתייחסות רשמית לעימות, שנגרר גם לעימות על סדרי המקומות ועל יישום הסכם פנימי שנחתם ערב הבחירות הקודמות שהביא לאחדות ולשוויון בסיעה המורכבת מ'דגל התורה' הליטאית ו'אגודת ישראל' החסידית.

בראיון ל'ערוץ כנסת' היום (שני) התייחס ח"כ אורי מקלב לעימות ועל הסיכוי לפיצול ואמר, "הרב אדלשטיין (רה"י הגר"ג אדלשטיין) הוא איש וותרן רק בדברים המוניים וגם בדברים של כבוד וגם על דברים של שליטה אבל לא בדברים אידיאולוגיים", כשהוא מציין כי המאבק כעת בתוך 'יהדות התורה' הוא מאבק אידיאולוגי.

"אין דרישה על מקומות או על חלוקה", אומר מקלב כשלדבריו, "המחלוקת היא אידיאולוגית מתוך 'יהדות התורה' לגבי תכנית הלימודים ועצמאות החינוך של הילדים. זה דבר מהותי מאוד ודבר של השקפה", בדבריו תקף במרומז את חסידות בעלזא שעומדת מאחורי התוכנית ואמר: "אנחנו ספינה אחת והסכמים כאלה ואחרים זה לקדוח חור בספינה".

חסידות בעלזא יהדות התורה אורי מקלב בחירות לכנסת ה-25 פיצול חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד