כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נערכים לראש השנה באומן

מועמד 'אגודה' לכנסת פנה לשגריר: לאפשר כניסה לברסלבים

מועמד אגודת ישראל לכנסת, יצחק גולדקנופף פנה לשגריר אוקראינה בישראל: "לאפשר את כניסת חסידי ברסלב לאומן בראש השנה"

מועמד 'אגודה' לכנסת פנה לשגריר: לאפשר כניסה לברסלבים
חסידים בנתב"ג צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעקבות הפרסום היום (שני) לפיו ממשלת אוקראינה מתכוונת לאשר תקנות, שימנעו כניסה ממי שאינם אזרחי אוקראינה לשטח המדינה, גם לא דרך מעבר הגבול ממולדובה, שיגר היום, יצחק גולדקנופף, מועמד אגו"י לכנסת פניה דחופה לשגריר אוקראינה בישראל, במטרה להחריג ולאשר את כניסתם של עשרות אלפי חסידי ברסלב מהארץ ומהעולם, הנוהגים להשתתף מידי שנה בקיבוץ שליד הציון הקדוש באומן בראש השנה.

במכתב ששלח לשגריר אוקראינה בישראל מר יבגן קורניצ'וק, כותב מועמד 'אגודת ישראל' לכנסת, יצחק גולדקנופף: "קרוב למאה שנה מתקיימת עליה מסורתית של אלפים מתלמידיו של רבי נחמן מברסלב לציונו הקדוש בעיירה אומן, מידי שנה בראש השנה. גם בזמנים ובתקופות קשות, במלחמת העולם השניה, ותחת השלטון הסובייטי עלו יהודים במסירות נפש לציונו של רבי נחמן, משם שאבו כוחות, ישועות, אמונה וברכה למשך כל השנה".

במכתבו מזכיר גם גולדקנופף את הסיוע הרב שהעניקה מדינת ישראל לאוקראינה מתחילת הלחימה באמצעות הקמת בית חולים שדה, משלוחי מזון ותרופות, וציוד רב לאזרחים באזורי הלחימה.

מועמד אגו"י לכנסת, צחק גולדקנופף חותם את פנייתו לשגריר: "אבקש מאוד להיפגש איתך ולבחון כיצד ניתן למרות המצב המורכב לאפשר את הכניסה לאומן".

יצחק גולדקנופף טיסות לאומן נסיעה לאומן חסידות ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד