י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאבקים בהתפרצות

האיחוד האירופי אישר חיסון לאבעבועות הקוף

חיסון של חברה דנית כבר אושר על ידי האיחוד האירופי למניעת אבעבועות הקוף, כולל בארה"ב ובקנדה. ההחלטה מגיעה יום לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז על המחלה כמצב חירום בריאותי עולמי. החברה מנהלת גם מגעים להגדלת כושר הייצור ויכולה לעמוד בביקוש לחיסון נגד אבעבועות הקוף בעשרות מיליונים

האיחוד האירופי אישר חיסון לאבעבועות הקוף
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הנציבות האירופית אישרה את החיסון 'אימוואנקס' (Imvanex) של Bavarian Nordic - המגן מפני אבעבועות שחורות לשימוש נגד אבעבועות הקוף באיחוד האירופי, כך מסרה החברה הדנית ביום שני.

חברת Bavarian Nordic מסרה כי האישור הגיע לאחר "חוות דעת חיובית" מהוועדה למוצרים רפואיים לשימוש אנושי (CHMP) בשבוע שעבר, והוא תקף בכל המדינות החברות באיחוד האירופי.

"הזמינות של חיסון מאושר יכולה לשפר משמעותית את המוכנות של מדינות להילחם במחלות מתעוררות, אבל רק באמצעות השקעות ותכנון מובנה של המוכנות הביולוגית", אמר מנכ"ל החברה בוואריה נורדית פול צ'פלין. ההכרזה מגיעה יום לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות אבעבועות הקופים כמצב חירום בריאותי עולמי.

צ'פלין אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החברה מנהלת גם מגעים להגדלת כושר הייצור ויכולה לעמוד בביקוש לחיסון נגד אבעבועות רוח בעשרות מיליונים.

החיסון הוא החיסון היחיד שקיבל אישור בארצות הברית וקנדה ואושר בעבר רק לשימוש בטיפול באבעבועות שחורות. לפי החברה, הוא "חיסון לא כמו אבעבועות שחורות" שפותח בשיתוף פעולה עם ממשל ארה"ב, ויעיל במאת האחוזים.

לפי ארגון הבריאות העולמי, מי שנדבק באבעבועות קוף סובל מחום גבוה, כאב ראש חזק ונפיחות בבלוטות הלימפה, כמו גם כאבי גב וכאבי שרירים. פריחה ונגעים בעור מופיעים בדרך כלל 1 עד 3 ימים לאחר הידבקות, הפריחה בדרך כלל מתפרצת על הפנים, אך יכולה להופיע גם על כפות הידיים וכפות הרגליים. רוב האנשים מחלימים תוך שבועות מבלי להזדקק לטיפול רפואי. אבעבועות הקוף דומה לאבעבועות שחורות, אבל היא פחות מסוכנת ופחות מדבקת.

ארגון הבריאות העולמי האיחוד האירופי אבעבועות הקוף חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד