י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חגיגות הארבעים

‏נסראללה: "הסוף של ישראל קרוב, לא נצטרך עוד 40 שנה"

חסן נסראללה התראיין לתקשורת הלבנונית לרגל 30 שנה שהוא עומד בראש חיזבאללה, ואמר כי הוא רואה במוחו את סצנת הסיום של ישראל. "אנשים הולכים עם מזוודות לנמלי התעופה, תראה לכמה אנשים (בישראל) של יש אזרחות כפולה"

‏נסראללה: "הסוף של ישראל קרוב, לא נצטרך עוד 40 שנה"
נסראללה בראיון צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר אתמול בריאיון נרחב לערוץ אל-מיאדין המזוהה עם הארגון כי באיומיו על שדה כריש הוא מתכוון לכך שהמשוואה תהיה על כל שדות הגז והנפט בחופי "פלסטין הכבושה" אל מול זכויותיה של לבנון לשרטט את הגבול הימי ולהפיק נפט וגז. לדבריו, הסיפור הוא לא כמו שמנסים לצייר שדה קאנא ללבנון תמורת שדה כריש לישראל.

נסראללה הסביר כי יש שתי הזדמנויות היסטוריות ללבנון – 1. הצורך האמריקני, האירופי והישראלי להוציא את הגז בגלל המלחמה באוקראינה. 2. האמריקנים לא רוצים מלחמה נוספת שתוביל לפיצוץ באזור. לדבריו, "המדינה הלבנונית יכולה להשיג את מה שהיא רוצה עכשיו ולא מחר". את הדברים הביא רועי קייס ב'כאן חדשות'.

מנהיג חיזבאללה הבהיר כי כל שדות הגז והנפט של ישראל תחת האיום של הארגון וכי אנשי הארגון מיפו את כל השדות הישראליים: "אין שום מטרה בים או ביבשה שאינם בטווח הטילים המדויקים של חיזבאללה". הוא איים: "אם ישראל תתחיל בספטמבר להפיק גז מאסדת כריש ולבנון לא תקבל את הזכויות שלה, יהיו בעיות". לדבריו, "מה שנדרש הוא להיות מחויבים לקו שהמדינה הלבנונית תסכים לו ובנוסף להסיר את הווטו המונע מחברות לקדוח גז ונפט ובשטח הלבנוני".

נסראללה התחמק מהשאלה מה יעשה בדיוק, אם זה יהיה המצב בספטמבר והאם יתקוף את האסדות הישראליות.

האם חיזבאללה מוכן להרחיק לכת עד למלחמה עם ישראל בכדי לעצור את הפקת הגז בשדה "כריש"? נסראללה לא משיב מפורשות אך רומז כי האופציה הצבאית עודנה פתוחה: קרדיט כאן חדשות.

מנהיג חיזבאללה הבהיר בריאיון כי המטרה של חיזבאללה היא לגרום לכך שלבנון תוכל ליהנות ממשאבי הגז והנפט שלה כי זהו הפתרון להצלתה של לבנון במישור הכלכלי. לטענתו הצבת המשוואה החדשה מצד הארגון בעניין הגבול הימי לא תואמה עם איראן, לא עם סוריה ולא עם רוסיה. נסראללה טוען כי הכטב"מים של חיזבאללה בשנים האחרונות נכנסו עשרות פעמים למרחב האווירי של ישראל בצפון וחזרו מבלי שישראל הצליחה להוריד אותם: "אני מגלה זאת לראשונה".

לדבריו, באירוע של שיגור הכטב"מים לשדה כריש, ישראל נפלה במלכודת כיוון שחיזבאללה שיגר את שלושת הכטב"מים כדי שישראל תפיל אותם. לדבריו, ישראל הפילה רק שני כטב"מים באירוע, כאשר הכטב"מ השלישי נפל עצמונית לים.

נסראללה אומר בתשובה לשאלה כי לארגונו יש את הכוח הימי כדי להשיג את ההרתעה הנדרשת. לדבריו, מדובר בכוח שהוא גם הגנתי והתקפי: "יש לנו יכולת לפגוע בכל מטרה בים מול חופי ישראל". לפני כן הוצג כנף מהטיל שפגע בסטיל אח"י חנית במלחמת לבנון השנייה.

נסראללה אמר בנאומו - אנחנו אומרים כי חיזבאללה ימנע מישראל להפיק גז ונפט, אם לא יאפשרו זאת ללבנון: "אם זה יוביל למלחמה, אז נלך למלחמה. ההחלטה לצאת למלחמה היא בידי ישראל. אנחנו נמנע ומה שנעשה תלוי בהתנהלות של ישראל. אם זה ייגרר למלחמה, הלבנונים צריכים לבטוח בקל ובחיזבאללה שנצליח לכפות את הרצון של לבנון על האויב. ישנה אפשרות סבירה מאוד שהמלחמה הזאת אם תפרוץ לא תישאר בין לבנון לישראל ושעוד גורמים באזור ייכנסו אליה".

נסראללה דיבר בריאיון על ההרתעה האווירית של הארגון ואומר כי מאז שהארגון החליט לפעול נגד ההפרות הישראליות של המרחב האווירי הלבנון, הפעילות הישראלית פחתה. ציין כי בבקעת הלבנון יכול להיות מצב ששלושה ואפילו ארבעה חודשים לא רואים מל"ט ישראלי. בדרום, לדבריו, התנועה האווירית של ישראל פחתה מאוד והמל"טים הישראליים לא חודרים ללבנון מהיבשה, אלא עושים סיבוב מהים. לדבריו, בביירות ובדאחיה אין בכלל פעילות בגלל מערכות ההגנה האווירית סביב נמל התעופה הבינלאומי על שם רפיק אל-חרירי

בעניין הנשיא הלבנוני הבא, נסראללה טוען כי חיזבאללה טרם החליט באיזה מועמד לתמוך. לדבריו, אנשי הארגון יקיימו התייעצויות בחודש אוגוסט ובמהלכן יכריזו על המועמד המועדף על הארגון, וכי כל ההדלפות בשם הארגון בעניין זה - שקריות

מנהיג חיזבאללה, נסראללה, אמר עוד כי סופה של ישראל קרוב מאוד ולא נצטרך לחכות ארבעים שנה (מספר השנים שקיים חיזבאללה) כדי לראות את זה קורה: "סצנת הסיום של ישראל בראש שלי היא אנשים הולכים עם המזוודות לנמלים, לשדות תעופה ולמעברי הגבול עם מצרים ירדן. אין לישראל עתיד". לדבריו, הנתונים מעידים על כך: "תראה לכמה ישראלים יש אזרחות אחרת. תראה כמה אנשים אומרים שיברחו מישראל, אם תפרוץ מלחמה".

נסראללה הוסיף כי הוא אופטימי לגבי השבת היחסים בין חמאס למשטר אסד לסדרם, אחרי שבחמאס הודיעו כי הוחלט פה אחד כי יש להחזיר את היחסים לקדמותם, אחרי המשבר בעקבות העזיבה של חמאס את דמשק במהלך ההתקוממות נגד אסד. לדבריו, עוד נדרשים קצת מאמצים, אך הכיוון הוא חיובי.

הוא ציין כי סוריה כעת פתוחה ואפשר לראות את זה בהקשר של יחסיה עם מדינות ערביות וגורמים אחרים בעולם. נסראללה אישר כי הוא מעורב בסוגיה (כלומר במאמצים להשיב את היחסים בין הצדדים). נסראללה ציין כי במהלך "שומר החומות" ארגונו העניק לחמאס את כל המידע שהיה ברשותו כדי לסייע לו (סגנו אמר משהו כזה לפני כמה חודשים). הוא ציין כי משמרות המהפכה גם היו חלק מהחמ"ל המשותף של "ציר ההתנגדות" במהלך "שומר החומות" (זה ידוע).

חסן נסראללה חיזבאללה לבנון גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד