י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דיקטטורה חדשה

יועצו של זלנסקי: רוסיה ואיראן בעלות ברית בפלישה לאוקראינה

יועצו של הנשיא זלנסקי טוען כי רוסיה ואיראן הן בעלות ברית במלחמת אוקראינה, וזה לא יהיה מפתיע אם טהראן תספק מל"טים למוסקבה. "אנחנו צריכים להיות מודעים מאוד לעובדה שרוסיה בהנהגתה הנוכחית מנסה לבנות את הדגם האיראני כמדינה"

יועצו של זלנסקי: רוסיה ואיראן בעלות ברית בפלישה לאוקראינה
אלכסנדר רודניאנסקי צילום: Iran international

יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, טען בראיון לערוץ הטלוויזיה Iran international כי רוסיה ואיראן הן בעלות ברית במלחמת אוקראינה. אלכסנדר רודניאנסקי, היועץ, כלכלן מאוניברסיטת קיימברידג', דיבר גם על אספקה ​​אפשרית של מל"טים צבאיים איראניים.

"עלינו לראות את זה בנקודת המבט שאיראן ורוסיה הן בעלות ברית בסכסוך הזה באוקראינה, ברור שאין לנו אשליות לגבי זה, אז ברור שאנחנו מאוד מודעים למה שקורה, ואנחנו הולכים להיות זהירים מאוד ביחסים שלנו עם איראן ומה שאנחנו שומעים מהרשויות האיראניות כשזה מגיע לאוקראינה", אמר.

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, הזהיר מוקדם יותר החודש כי איראן מתכננת למכור מל"טים לרוסיה להילחם נגד אוקראינה. פקידים אמריקאים פרסמו אזהרות נוספות לגבי עסקה אפשרית שעלולה לגרום למותם של אזרחים אוקראינים נוספים.

רודניאנסקי טען כי הוא רואה את רוסיה דומה יותר ויותר למשטר אוטוקרטיה באיראן בשנים האחרונות. וציין "דיכוי ותכונות דיקטטוריות אחרות שאומצו על ידי מוסקבה", הוא אמר, "עכשיו היא באמת הפכה אוטוקרטיה מלאה, אפשר כמעט לומר דיקטטורה, אנחנו צריכים להיות מודעים מאוד לעובדה שרוסיה בהנהגתה הנוכחית מנסה לבנות את הדגם האיראני כמדינה".

הוא המשיך ואמר, "זה סוג דיכוי זה של משטר שמשתמש בהונאה, שקרים, מניפולציות וטרור ללא הרף כדי להישאר בשלטון ולממש את סדר היום שלו, אנחנו יודעים איזה סוג של משטר זה, ואנחנו יודעים שבדיוק כמו ברוסיה, אי אפשר באמת לסמוך על אף מילה אחת שיוצאת מפיהם של הפקידים האיראניים", אמר רודניאנסקי, והדגיש כי אוקראינה תאמין לאיראן רק כאשר היא תראה הוכחות קונקרטיות.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד