י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בניגוד להצהרות

לברוב: המטרה הרוסית להדיח את נשיא אוקראינה

שר החוץ של רוסיה אמר שמטרת העל של מוסקבה היא להפיל את ממשלתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. דבריו מגדירים את מטרות המלחמה למפורשות יותר, כאשר שני הצדדים ממשיכים לטווח אחד את השני במטחי ארטילריה ותקיפות אוויריות

לברוב: המטרה הרוסית להדיח את נשיא אוקראינה
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: צילום מסך

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי המטרה של רוסיה זה להפיל את הנשיא האוקראיני, זאת על רקע מאמציה של אוקראינה לחדש את יצוא התבואה מנמלי הים השחור שלה, דבר שיעזור להקל על המחסור במזון העולמי, במסגרת הסכם חדש שהופר על ידי תקיפה רוסית באודסה בסוף השבוע. סרגיי לברוב, אמר כי המטרה הרוסית היא להדיח נשיא אוקראינה.

בשיחה עם מנהיגים בפסגת הליגה הערבית בקהיר מצרים ביום שני, אמר לברוב, כי "מוסקבה נחושה לעזור לאוקראינים לשחרר את עצמם מהעול של המשטר הבלתי מקובל הזה". לברוב האשים את קייב ואת "בעלי בריתה המערביים" בהפצת תעמולה שנועדה להבטיח שאוקראינה "תהפוך לאויבת הנצח של רוסיה".

"העם הרוסי והאוקראיני ימשיכו לחיות יחד, אנחנו בהחלט נעזור לאנשים האוקראינים להיפטר מהמשטר, שהוא אנטי-עם ואנטי-היסטורי לחלוטין", אמר.

דבריו של לברוב הם בניגוד חריף לקו של הקרמלין בתחילת המלחמה, כאשר פקידים רוסים הדגישו שוב ושוב שהם לא מבקשים להפיל את ממשלתו של זלנסקי.

לברוב טען כי רוסיה מוכנה לשאת ולתת על הסכם לסיום "פעולות האיבה" במרץ, כאשר קייב שינתה כיוון והכריזה על כוונתה להרוס את רוסיה בשדה הקרב, והוסיף כי המערב עודד את אוקראינה להמשיך להילחם. "המערב מתעקש שאסור לאוקראינה להתחיל במשא ומתן עד שרוסיה תובס בשדה הקרב", אמר לברוב.

עדיין לא ברור מתי יתחדשו משלוחי התבואה לאחר שרוסיה ואוקראינה חתמו על הסכמים עם האו"ם וטורקיה ביום שישי האחרון באיסטנבול. ההסכמים נועדו לפנות את הדרך למשלוח של מיליוני טונות של תבואה אוקראינית נחוצה, כמו גם לייצוא של תבואה ודשן רוסי.

הקרמלין התעקש ביום שני כי המתקפה על נמל אודסה בסוף השבוע כוונה למקומות צבאיים ולא תשפיע על משלוח התבואה.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן סרגיי לברוב ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד