י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוספת כוח אדם

יקל על העומס בנתב"ג? ההחלטה של ועדת הכספים

ועדת הכספים אישרה תוספת של 125 תקני כוח אדם לביקורת הגבולות וללשכות האוכלוסין וזאת במטרה לקצר את התורים בנתב"ג והעיכובים בלשכות האוכלוסין | סמנכ"ל הרשות העריך כי המהלך יבשיל תוך כחודש וחצי עד חודשיים, כאשר תוך 3 - 4 חודשים יוכל הציבור לקבוע תור לחידוש דרכון בתוך כשלושה שבועות, ולקבלו כעבור שבועיים עד שלושה נוספים

יקל על העומס בנתב"ג? ההחלטה של ועדת הכספים
עמדת רשות האוכלוסין בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה ואישרה תוספת של 125 תקני כוח אדם לביקורת גבולות ותגבורת בלשכות האוכלוסין, על מנת לשחרר את העומס בנתב"ג, ואת העומס לחידוש דרכונים. על פי ההחלטה, בעיית כוח האדם בלשכות האוכלוסין ובנמל התעופה בן גוריון תפחת, התורים יתקצרו ותהליך קבלת הדרכונים גם כן.

ברשות האוכלוסין וההגירה העריכו כי תוך תקופה, העומסים בלשכות יפחתו בעקבות קליטת העובדים, ולשאלת ח"כ נירה שפק מ'יש עתיד', ציין סגן סמנכ"ל רשות האוכלוסין, נאיף הנו, כי הוא מקווה שתוך חודש וחצי עד חודשיים ייקלט כוח האדם, ובעוד 3-4 חודשים, יוכל הציבור תוך שלושה שבועות לקבוע תור, ותוך שבועיים עד שלושה נוספים, לקבל את הדרכון המוגמר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו', אמר כי "מדובר בפניה מאוד חשובה, ואני מצפה שהתורים יתקצרו והשירות ישתפר בעקבות העברתה. כפי שנאמר על ידי נציגי הרשות בוועדה, התורים לדרכונים יתקצרו, כך שקביעת תור לרשות ייקח שלושה שבועות וקבלת דרכון עוד שבועיים בלבד".

יצוין כי וועדת הכספים הגיעה להחלטה זו בניסיון לצמצם את בעיית העומסים שנרשמו ברחבי הארץ לחידוש דרכון שהובילו לפתיחת מרכזים זמניים להנפקת דרכון זמני. לצד זאת, היציאה מישראל הפכה לסיוט ולמסע מפרך, בדמות עומס תורים בנתב"ג ותופעת אובדן מזוודות שלא הגיעו ליעדן. 

רשות האוכלוסין וההגירה נתב"ג דרכון תורים ארוכים קיצור תורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד