י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"חוסר הבנה"

ברקע משבר רוסיה, מחריפים היחסים בין בנט ללפיד

יתכן ונפתלי בנט שהצליח כראש ממשלה ליצור קשר טוב יחסית עם נשיא רוסיה פוטין יוכל לחלץ את ישראל מהמשבר, אלא שראש הממשלה לפיד ממדר אותו לחלוטין מהמשבר ולא הזמין אותו אפילו להתייעצות בנושא

ברקע משבר רוסיה, מחריפים היחסים בין בנט ללפיד
בנט ולפיד צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ברקע המשבר בין ישראל לרוסיה שהולך ומחריף גם המשבר האישי בין ראש הממשלה יאיר לפיד לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הולך ומעמיק, כך מפרסמת הכתבת המדינית מוריה אסרף וולברג ב'חדשות 13'.

יאיר לפיד מתנהל עצמאית במשבר מול רוסיה ולא נעזר או מתייעץ עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שפגש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפחות פעמיים בתקופת כהונתו הקצרה. לפי הדיווח גם לא נערכה בין השניים אף פגישה או שיחה בנושא ויתרה מכך, לדיון החשאי שקיים ראה"מ לפיד ביום ראשון עם כמה שרי ממשלה - בנט כלל לא הוזמן.

כמה שרים הביעו תמיהה סביב ההחלטה הזו של לפיד למדר את בנט מהמשבר. אחד השרים אמר ל'חדשות 13': "זה חוסר הבנה לא לשלוח את בנט לפוטין. לפיד זורק את הקשר והגשר שנבנה בשנה האחרונה מחשש שבנט יאפיל עליו".

בין לפיד לבנט יש פער גדול בתפיסות לגבי דרך הפעולה מול רוסיה, כאשר בעוד בנט אמר כראש ממשלה שהוא "לא מתעטף בדגל אוקראינה אלא בדגל ישראל" ובכך שמר על קשרים עם שתי המדינות הניצות, לפיד גינה את הפלישה הרוסית לאוקראינה וכינה אותה 'פשע מלחמה'.

מלשכת ראש הממשלה לפיד נמסר ל'ערוץ 13': "כל הניסיונות לסכסך בין ראש הממשלה החליפי לראש הממשלה לא יצליחו. הם מתואמים ומתייעצים הרבה, וקרובים מתמיד". מסביבת בנט נמסר כי "היחסים בין לפיד לבינו טובים כתמיד, והוא ישמח לסייע במשבר עם רוסיה ככל שהוא יידרש".

כך או כך, המשלחת הישראלית שהתכוונה לצאת לרוסיה כדי לנסות לפתור את המשבר שעשוי לסיים את פעילות הסוכנות היהודית בשטחה, עודנה מסורבת כניסה לרוסיה ומעוכבת כאן בישראל.

נפתלי בנט יאיר לפיד רוסיה הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד