י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יקצר את זמן הנסיעה?

בעוד חמישה ימים: סוף למזומן בתחבורה ציבורית

החל מה-1 באוגוסט יבוטל התשלום במזומן בכל רחבי הארץ. במשרד התחבורה מסבירים כי המהלך נועד למען בטיחות הנסיעה בתחבורה הציבורית

בעוד חמישה ימים: סוף למזומן בתחבורה ציבורית
אוטובוס של חברת דן. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לתשומת לב הנוסעים בתחבורה הציבורית. החל מיום שני הבא (1 באוגוסט) לא יכובד עוד תשלום במזומן בתחבורה הציבורית. מטרת המהלך לאפשר לנהגי ולנהגות האוטובוס להתמקד בנהיגה, ולהסיע את הנוסעים והנוסעות בבטיחות ובמהירות אל היעד, ללא צורך בעיסוק בגביית תשלום על הנסיעה. הפסקת התשלום במזומן תצמצם גם את זמן השהייה בתחנות, ותאפשר נסיעה מהירה יותר בתחבורה הציבורית.

ביטול התשלום במזומן בתחבורה הציבורית החל באופן מדורג עוד בשנת 2016, עם הטמעת התשלום על הנסיעה לפני העלייה לאוטובוס, באמצעות כרטיס הרב קו. לפני כשלוש שנים הוגבל התשלום במוזמן לאזרחים ותיקים, למלווים לאנשים עם עיוורון ולתושבי יהודה ושומרון הנוסעים באוטובוסים ממוגנים.

עם כניסת מהפיכת "דרך שווה", ב-1 באוגוסט, יוכלו נוסעות ונוסעים מעל גיל 75, לנסוע בכל התחבורה הציבורית בארץ בחינם, באמצעות "זהב קו". ניתן להנפיק "זהב קו" או לעדכן את כרטיס הרב-קו הקיים במאות עמדות ברחבי הארץ או ביישומוני התשלום בתחבורה הציבורית. אזרחים ותיקים עד גיל 75 ימשיכו ליהנות מהנחה של 50% בתחבורה הציבורית.

צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

משרד התחבורה הנחה את הבקרים בתחבורה הציבורית לאפשר לבני ובנות 75 ומעלה לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית, בהצגת תעודה מזהה, גם ללא "זהב-קו", מ-1 ועד ל-18 באוגוסט. במקביל, הבקרים יסבירו לזכאים היכן ניתן להנפיק "זהב-קו" או לחילופין על כל הדרכים לעדכן את פרופיל הנוסע. הנוסעות והנוסעים נדרשים להמשיך ולתקף בכל נסיעה.

במקביל, הסדיר משרד התחבורה את כרטיס הרב-קו לנוסעים עם ליקוי ראייה או עיוורון, הזכאים לנסיעה חינם, כך שיכלול ארנק "ערך צבור" בהנחה של 50% הנחה למלווה.

כמו כן, יבוטל התשלום במזומן לתושבי יהודה ושומרון, שנסעו באוטובוסים ממוגנים. ברוב יישובי יהודה ושומרון ניתן יהיה לרכוש ולנסוע באמצעות מנוי "חופשי אזור 1", המאפשר נסיעה מחוץ למטרופולינים למרחק 40 ק"מ, ב-99 שקלים בחודש למבוגר ו-49.5 שקלים לילדים ונוער ולאזרחים ותיקים.

כל המידע על הרפורמה מפורסם באתר "דרך שווה" ובמוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית *8787.

מזומן תחבורה ציבורית אוטובוסים נסיעה באוטובוס תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד