כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
למצות את הדין

תלונה במשטרה: מבקר הכשרות הותקף קשות בפומבי

בעקבות תקיפתו בצורה קשה של מבקר כשרות מטעם הרבנות הראשית בעת ביקור במסעדה בתל אביב שבה עלה חשד להונאת כשרות, פנה מנכ"ל המשרד למשטרת ישראל במכתב בכדי למצות את הדין עם התוקף

תלונה במשטרה: מבקר הכשרות הותקף קשות בפומבי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות תקיפת עובד הרבנות הראשית בעת ביצוע ביקורת כשרות, פנה מנכ"ל הרבנות הראשית הראל גולדברג למשטרת ישראל בדרישה למצות עם התוקף את הדין תוך מתן קדימות לתיק.

במכתב המופנה לתנ"צ דדו זמיר, ראש חטיבת התביעות ותנ"צ שלומית לנדס, ראש חטיבת חקירות במשטרת ישראל, מציין מנכ"ל הרבנות כי ביום שלישי י"ג תמוז תשפ"ב, 13/7/22, במהלך פעילות ביקורת שגרתית של צוות עובדי הרבנות הראשית העוסקים בפיקוח בתחום הכשרות, בבית העסק "מעדני בשר" שברח' מבשר 9, בשוק התקווה בתל אביב, הותקף קשות עובד הרבנות הראשית לישראל, התקיפה בוצעה בפומבי לעיני העוברים ושבים בשוק, לאחר שצוות הביקורת זיהה חשד לעבירה על חוק איסור הונאה בכשרות בבית העסק.

העובד, שנזקק בהמשך לטיפול רפואי כתוצאה מן התקיפה, הגיש תלונה במשטרת ישראל.

"מיותר לומר, כי אנו רואים בחומרה רבה אירוע זה. כל אירוע אלימות ראוי לגנאי וטעון טיפול נחרץ של גורמי האכיפה. על אחת כמה וכמה, נכונים הדברים ביחס לתקיפת עובד ציבור שפעל במסגרת מילוי תפקידו". מציין גולדברג במכתבו ומוסיף כי מבחינת הרבנות הראשית, "התוקף פגע לא רק בעובד יקר ומסור שלנו, אלא בכל אחד ואחד מעובדי אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית הפועלים, מתוך תודעת שליחות, כדי להבטיח שצרכני הכשרות בישראל לא יוכשלו על ידי בעלי עסקים המציגים מרכולתם ככשרה בעוד אינה כזו".

המכתב.

"האירוע הנדון היכה גלים, והוא מעלה את החשש ליצירת אפקט מצנן באופן שירתיע את גורמי מערך הכשרות הממלכתי בישראל מלבצע תפקידם נאמנה מחשש שמא יבולע להם ככל שיחשפו ליקויי כשרות".

את מכתבו מסיים גולדברג: "כמנהל השולח את עובדיו לשטח על מנת להבטיח את האינטרס הציבורי, מתוך תחושת אחריות כלפיהם, אני פונה אליכם באופן אישי בבקשה כי תנחו בדבר מתן סדר קדימות גבוה לטיפול באירוע הנדון, בנחרצות וביעילות, במטרה למצות את הדין עם המעורבים במעשה הנפשע בהקדם האפשרי".

בנוסף למכתבו של מנכ"ל הרבנות הראשית, ובעקבות תקיפת העובד החמורה של עובד הרבנות וליקוי הכשרות בבית העסק, פעלה הרבנות הראשית, על פי הנחיית המנכ"ל, מול המועצה הדתית תל אביב להסרת הכשרות מבית העסק.

תלונה במשטרה תעודת כשרות משגיח כשרות הסרת כשרות הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד