י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יצא בחיים מידי העבריינים

איש העסקים הישראלי שנחטף משחזר: "ירד לי הרבה דם"

במשך 20 שעות הוא היה שבוי בידי גורמים עבריינים בברזיל, לאחר שנחטף בדרכו לארוחת ערב עם בתו שהבינה מהר את הסיטואציה ופעלה בהתאם. כעת משחזר איש העסקים משה בנדק את החוויה המטלטלת שעבר | "ראיתי אנשים עם סמים, חזקים וכשמכוונים עם אקדח על הראש שלך אז כל טעות יכולה להיגמר במוות"

איש העסקים הישראלי שנחטף משחזר: "ירד לי הרבה דם"
איש העסקים משה בנדק צילום: צילום מסך חדשות 12

איש העסקים הישראלי משה בנדק הדאיג למשך כמה שעות לא מעט אנשים, לאחר שנודע כי נחטף בידי כנופיית פשע בברזיל. בראיון שהעניק ל'חדשות 12' הוא שחזר את אשר התרחש לו.

ביום חמישי בשעה 14:00 יצא בנדק ממשרדו בסאו פאולו שבברזיל ועשה דרכו לארוחת ערב שתכנן יחד עם בתו. משבושש מלהגיע לארוחה, בתו החלה לחשוש כי דבר רע אירע לו והחליטה לערב את קרובי משפחתה בניסיון להבין מה אירע. תוך זמן קצר התברר לה ולהם כי אביה נחטף בידי עבריינים מקומיים וכי יש לפעול לשחרורו המהיר בתקווה שהוא עודנו בין החיים.

בנדק משחזר בראיון ל'חדשות 12': "על המקום הם נתנו לי מכה חזקה בראש, ירד לי הרבה דם, מיד הבנתי שכדאי לי להיות רגוע ולשמור על קור רוח. הם העבירו אותי למושב האחורי וכדי שאני אהיה בשליטה שלהם, עם האקדח הוא נתן לי מכה בראש וירד לי הרבה דם. התחילו לרדת לי טיפות דם מהפנים, ירד לי דם על הבגדים שלי ואז אמרתי 'אוקיי אני עכשיו בידיים שלהם' ובוא נראה לאיפה אנחנו הולכים מפה".

עוד הוא ממשיך ומספר: "באמצע התחלפו אנשים ולקחו אותי לאיזה מקום דיי עני ופשוט של העיר - לא ראיתי את הדרך. הם אמרו לי 'פה זה האזור שלנו, כאן כולם איתנו, פה אין לך מה לעשות'".

משה בנדק בראיון. צילומסך 'חדשות 12'.

"להפתעתי אני יוצא מהאוטו מלא דם, ואני רואה מולי מגרש טיפוסי ברזיאלי עם ילדים משחקים כדורגל. והם מובילים אותי מסביב למגרש לבית הרוס כזה, שמים לי את הראש למטה ומכניסים אותי לחדר. מושיבים אותי בכיסא ומיד מוציאים לי את הנעליים ושמים לי משהו כדי שלא אוכל להזיז את הידיים, שמו לי מסכה על הפנים כדי שלא אוכל לראות".

לדברי בנדק הוא שהה בחדר סגור במשך שעות ארוכות, שם הופעל עליו לחץ פסיכולוגי ובשלב זה חשב גם על הגרוע מכל; "הבנתי מהם שלהרוג אותי זה בעיה בשבילם. מצד שני, ראיתי אנשים עם סמים, חזקים וכשמכוונים עם אקדח על הראש שלך אז כל טעות יכולה להיגמר במוות. וגם כשהם עצבניים - עצבנות, סמים, לחץ ואקדח זה לא הולך ביחד. והבנתי שאני בפיקוח נפש של ממש".

כיצד לפעול אם ח"ו נחטפתם?

כמי שכבר חווה זאת, איש העסקים משה בנדק יודע לתת טיפים לנחטפים הבאים בתקווה שלא יהיו: "חשוב להיות רגוע, להיות בשליטה על עצמי, לעשות מה שאני יכול כדי לצאת מהסיפור הזה ולא להתחיל להיות גיבור מדי או חכם מדי ולחשוב מה אני כן יכול לעשות. התחלתי לחשוב מה אני כן צריך להגיד, מה אסור לי להגיד להם. הם רוצים לקחת בן-אדם לכמה שעות לפני שמישהו יבין שהוא חסר, להוציא ממנו כמה שיותר כסף בזמן קצר בלי שמישהו מבין שהבן-אדם הזה נעלם".

אילוסטרציה. צילום: pixabay.

לדבריו, "אני חושב שאנשים צריכים להבין שכמו שאתה לא מסתובב ברחוב עם 100 אלף שקל בכיס, בטלפון שלך לפעמים יש יותר מזה. הם ישר בדקו אם יש לי אפליקציות של מטבעות קריפטו וכאלה" הוא מסביר ל'חדשות 12', "אם היו רואים שיש לי מטבעות כאלה היו לוקחים ממני מיד. הפלאפון זה ארנק, כספת לכל דבר. הם התנהגו באלימות בגלל זה רצו לעשות העברות בנקאיות. זה לא אנטישמיות ולא איראן, הם רק רצו כסף - זה הכול", הוא מדגיש.

הסאגה הסתיימה כעבור 20 שעות קשות מאוד, עם שחרורו של בנדק. משטרת ברזיל סייעה למשפחה בניהול המשא ומתן מול החוטפים, ויחד עם משרד החוץ, ראש המועצה האזורית נחל שורק שי רייכנר ושכנים מהיישוב יד בנימין שעשו מאמצים גדולים - הצליחו לשחררו. 

איש עסקים חטיפה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד