כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המו"מ התפוצץ

שכר המורים: יפה בן דוד מבטיחה להחריף את המאבק

האוצר חשף הצעה להגדיל ב-30% את שכר המורה המתחיל, אולם עדיין מדובר באלף שקלים פחות מה-10,000 שדורשת בן דוד | ההסתדרות דחתה את הצעתו: "המו"מ שוב התפוצץ"

שכר המורים: יפה בן דוד מבטיחה להחריף את המאבק
משרד האוצר צילום: פלאש 90

המו"מ בין הסתדרות המורים לאוצר על הסכם שכר חדש למורים התפוצץ, בעקבות הצגת הצעה חדשה של האוצר שכוללת העלאת שכר המורים המתחילים ב-30%, לצד קליטת מורים בחוזים אישיים ומתן סמכויות למנהלים לפטר מורים. בהסתדרות המורים הגדירו את ההצעה כ"גרועה יותר מהמצב הנוכחי".

הפגישה שהתקיימה היום (שני) היא הראשונה מאז סיום שנת הלימודים ב-30 ביוני, שלקראת סיומה קיימה הסתדרות המורים שביתות רחבות היקף במחאה על התקיעות במשא ומתן. מאז תחילת חופשת הקיץ לא נערכו פגישות משא ומתן, וחברי הסתדרות המורים הפגינו מדי ערב מול מעונו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברחוב בלפור בירושלים בדרישה שיתערב במשבר. כעת, לראשונה הוצגה הצעה חדשה מצד האוצר, אך לפי הסתדרות המורים "הפערים עדיין גדולים".

לפי הצעת האוצר, שכרו של מורה מתחיל יעלה ל-9,000 שקלים בחודש. אמנם מדובר בעלייה של 30%, אבל הסתדרות המורים דרשה במשא ומתן להעלות את השכר ההתחלתי ל-10,000 שקלים. בהודעת האוצר נאמר שתוספות שכר יינתנו לכלל המורים, בכל דרגות הוותק, אך לא פורט מה יהיה השיעור של תוספות אלו ורק נכתב ש"יינתן תיעדוף משמעותי של משאבי ההסכם לטובת המורה המתחיל".

בפוסט שפרסמה מזכלי"ת הסתדרות המורים כתבה בן דוד כי משרד האוצר ממשיך בשיטות הישנות שלו ובניסיון לפלג את ציבור עובדי ההוראה בין חדשים לוותיקים ואנו לא נאפשר זאת.

"ברצוני לעדכנכם", כותבת בן דוד, "כי הפגישה שהתקיימה היום באוצר שוב התפוצצה, כיון ששוב הוצגה לנו הצעה שעיקרה לפגוע בשכרכם ובתנאי עבודתכם. פקידי האוצר מציגים לציבור נתונים חלקיים ומבצעים מניפולציות במספרים בניסיון להסית את הציבור נגדנו. בין היתר הם דורשים לבטל את הוותק ובמקום זה לשלם 50 ש"ח לכל שנה ובנוסף לפגוע בקידום בדרגות ובמקום זה לשלם 250 ש"ח לדרגה (כיום קידום בדרגה משמעו תוספת של 450-1200 ש"ח)".

בן דוד מבטיחה להמשיך במאבק: "אני מבטיחה לכם שהסתדרות המורים לא תיתן לכך יד ונמשיך להיאבק מול כל מי שמנסה לפגוע בכם. כמובן שגם שכר התחלתי של 9,000 לא מקובל עלינו לחלוטין ולא יעצרו את הדימום הכבד של מערכת החינוך. נמשיך להיאבק עד להסכם שכר מיטבי לכל עובדי ההוראה".

יפה בן דוד משרד האוצר הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד