כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

"אחד הנושאים שאני רואה חשיבות רבה בקידומם בקהילה הוא המניעה בתחום סרטן גינקולוגי תורשתי. באבחון מוקדם וטיפול נכון אפשר להציל חיים!"

פרופ' בלר, מבכירי המומחים בישראל בתחום הכירורגיה הגניקולוגית מצטרף לצוות הרפואי המנצח של בית החולים מעייני הישועה ומביא עמו חזון- להעניק מעטפת רפואית מושלמת בתחום הגינקולוגיה הכירורגית לנשים במגזר החרדי ● בראיון מיוחד מספר לנו פרופ' בלר כיצד פרס יוקרתי באוסטריה מהווה עבורו סגירת מעגל מרגשת, משתף אותנו בחזון שלו על עתיד הרפואה, ומספר אודות השליחות מיוחדת שהוא רואה בהגברת המודעות בסרטן גניקולוגי תורשתי

"אחד הנושאים שאני רואה חשיבות רבה בקידומם בקהילה הוא המניעה בתחום סרטן גינקולוגי תורשתי. באבחון מוקדם וטיפול נכון אפשר להציל חיים!"
פרופסור בלר צילום: באדיבות מעייני הישועה

עם הצטרפותו של פרופ' בלר לצוות המנתחים הבכיר בראשותו של ד"ר עוז גביש- מנהל המערך הגניקולוגי, בתוך אגף נשים ויולדות במעיני הישועה תחת ניהולו של פרופ' אריאל מני- משלים בית החולים מערך של מענה מקיף ומותאם בכל תחומי הרפואה הגניקולוגית על תתי הנושאים במחלקת הנשים והיולדות שנמצאת בתהליך של תנופה וצמיחה בשנים האחרונות.

פרופסור בלר, מנתח בכיר ועתיר ניסיון, עד לא מכבר מנהל אגף נשים ויולדות בשערי צדק ומי שהקים שם את המחלקה לגינקולוגיה כירורגית ואונקולוגית מהמובילות בארץ, פעיל גם במחקר בתחום ומשמש זה עשרות שנים בתחום כמנתח וכמורה לדור הבא של סטודנטים ומתמחים.

הוא התמחה בתחום בארה"ב ושימש שם רופא בכיר, כיהן כיו"ר החברה הישראלית לגינקולוגיה אונקולוגית וכנשיא החברה האירופית לגינקולוגיה אונקולוגית, והוא הרופא הישראלי היחיד שזכה בפרס היוקרתי של החברה האוסטרית לגינקולוגיה אונקולוגית. "עבורי זו היתה סגירת מעגל, לקבל באוסטריה פרס ואות הוקרה על מפעל חיים, 78 שנים לאחר שאבי ז"ל פרופ' אהרון בלר שהיה ממקימי תחום הנוירו-כירורגיה בישראל, ברח משם עם עליית הנאצים לשלטון". משתף אותנו פרופ' בלר.

"רפואת נשים", מסביר פרופ' בלר, נחלקת בעולם לשלושה תחומים עיקריים, אחד מהם הוא כירורגיה גינקולוגית - שמקיפה את כל סוגי הניתוחים בתחום, כולל גינקולוגיה אונקולוגית. "כפי שאמרנו, בעת ביקורו של הרב פירר שהגיע למעיני הישועה והביע את ברכתו ותמיכתו, החזון שלי הוא להצעיד קדימה את התחום. ביחד עם פרופ' מני מנהל האגף, ד"ר עוז גביש מנהל המערך והצוות הבכיר, נקים מערך לתפארת שיעניק לנשים בקהילה החרדית מענה מושלם בתחום רפואת נשים, כירורוגיה ואונקולוגיה, במסגרת הרפואה הציבורית מבלי צורך להגיע למקומות אחרים". 

אחד הניתוחים שבוצעו על ידי פרופ' בלר מאז כניסתו למעיני הישועה, הוא ניתוח רדיקלי נרחב לטיפול בסרטן גינקולוגי, שהתבצע בטכניקה ייחודית. "לשמחתי, לנשים צעירות שעוברות את הניתוח בטכניקה הייחודית הזאת נולדו ילדים לאחר מכן".

נושא קריטי נוסף שפרופ' בלר מתמחה בו ומבקש לקדמו במיוחד, הוא המניעה בתחום סרטן גינקולוגי תורשתי. "אני רואה חשיבות רבה בקידום הנושא בקהילה, לצערי יש חוסר מודעות בציבור. הבדיקה הגנטית נכנסה לסל הבריאות בשנה האחרונה. כיום ניתן לאתר מוטציות בגנים, בעיקר BRCA1 ו-BRCA2 , יש שכיחות גבוהה יותר בקרב אוכלוסיה ממוצא אשכנזי או חצי אשכנזי, והציבור אינו מודע לכך שניתן לזהות את המוטציה בבדיקת דם פשוטה - ולמנוע סרטן באמצעות ייעוץ, מעקב וניתוחי מניעה!"

מעייני הישועה סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}