כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משמחה ליגון

טרגדיה בבית וגן: הפרקינסון הכריע אותה בגיל 53

הטרגדיה הקשה בשכונת בית וגן בירושלים הותירה בביתה של הגב' שרה נעמי מרמס אבא ושתי בנות רווקות • הקטנה היתה רק בת חמש כשאמה לקתה בפרקינסון • כשהיתה בת תשע הפכה אמה למשותקת ובגין 12 היא התייתמה • הבן הבכור היה בימי השבע ברכות, כשקיבל את הבשורה המרה

טרגדיה בבית וגן: הפרקינסון הכריע אותה בגיל 53
כסא גלגלים צילום: באדיבות קופת העיר

מקרה חמור במיוחד של טרגדיה משפחתית קורעת לב מונח בימים אלו על שולחנם של אנשי הצדקה והחסד בשכונת בית וגן בירושלים, לאחר פטירתה של הגב' שרה נעמי מרמס ע"ה, שהותירה אחריה בן נשוי שהיה בימי השבע ברכות שלו כשאמו נפטרה, שתי בנות בגילאי 12 ו-19, ובעל שבור ורצוץ, הרב זאב וולף מרמס שייבדל לחיים.

לפני שבע שנים אובחנה הגב' שרה נעמי ע"ה כחולה במחלת הפרקינסון. התפקוד שלה התדרדר במהירות ובתוך זמן קצר כבר לא היתה מסוגלת לבצע את מטלות הבית הבסיסיות ביותר.
הקליקו כדי לסייע לשתי היתומות של הגב' שרה נעמי מרמס ע"ה

לפני שלוש שנים עברה ניתוח ניסיוני, שאמור היה להחזיר אותה לתפקוד מלא. אבל הניתוח לא הצליח, והיא יצאה ממנו כשהיא משותקת כליל. בני המשפחה טיפלו בה במסירות, כולל הילדה הקטנה שהיתה אז כבת תשע.
בעלה, הרב זאף וולף, הגיע לארץ מאודסה שם גדל במשפחה מבוססת. הוא הותיר הכל מאחוריו והגיע בגפו כדי להקים בית יהודי כשר. ואכן, הבית קם ועמד על תלו, הרב זאב וולף מרמס היה מקדיש את עתותיו ללימוד התורה, ובהמשך כשעול הפרנסה החל להכביד והאם נאלצה להפסיק את עבודתה, הוא יצא לעבודה בשעות אחר הצהרים בעודו משאיר את שעות הבוקר קודש ללימוד התורה

קצת אחרי חג השבועות התחתן בנם בכורם בשעה טובה. החתונה היתה שמחה במיוחד, ואם החתן ישבה על כסא הגלגלים ודמעה מאושר כשראתה את בנה מובל אל תחת החופה.
שלושה ימים לאחר מכן, השיבה נשמתה ליוצרה כשהיא מזוככת בייסורים קשים ומרים.

במקום להשלים את שבעת ימי המשתה, פנה החתן לשבעה ימי אבלות, ואתו אביו השבור והרצוץ, ושתי אחיותיו היתומות.

עכשיו הם לבד, זקוקים לעזרה בסיסית כדי שיוכלו להתקיים. הבת הגדולה לומדת בסמינר באופקים, שם היא ישנה בפנימיה, בבית נשארו האב והבת הצעירה שמתפקדת כעקרת בית לכל דבר, ושלמרבה הצער בגילה הצעיר היא כבר למודת ניסיון בניהול משק בית, מאז לקתה אמה במחלת הפרקינסון הנוראית.
הקליקו כדי לסייע לשתי היתומות של הגב' שרה נעמי מרמס ע"ה

קופת העיר פרקינסון טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד