י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כל מה שרציתם לדעת על ביקור אצל רופא פרטי

מה התועלת ברופא פרטי? ישנה דרך לקבל כיסוי ביטוחי המאפשר פגישות עם רופא פרטי גם לאנשים עם בעיה רפואית? מנדי גפנר, בעלים ומנכ"ל של 'מנדי גפנר סוכנות לביטוח ופיננסים', עושה סדר בכל הפרטים הנוגעים לביקור אצל רופא פרטי

כל מה שרציתם לדעת על ביקור אצל רופא פרטי
רופא פרטי צילום: פיקסביי

רופא פרטי נתפס לעיתים כמו פריבילגיה של בעלי יכולת בלבד. אנשים הנסמכים על הביטוח של קופת החולים נדרשים לעיתים להגיע להתייעצות וטיפול אצל רופאים פרטיים, אך הם לא יודעים כמה זה יעלה להם והאם ישנו כיסוי ביטוחי למקרה שנדרש להיפגש עם רופא שאינו במסגרת קופת החולים.

כדי לענות על כך, שוחחנו עם מנדי גפנר, בעלים ומנכ"ל של 'מנדי גפנר סוכנות לביטוח ופיננסים', שפותח עם מקרה הממחיש את ההתלבטות והחשיבות שקיימת לדעת את הזכויות הקיימות בתחום. "אברך צעיר שנתקל בכאב ראש טורדני זימן תור לרופא משפחה, ולאחר מספר בדיקות נוירולוגיות האבחנה הראתה כי הכל נראה תקין ויתכן שמדובר בלחץ או נפילת מתח. הרופא המליץ לו להמתין כמה ימים ולקוות שהכאב יחלוף. לאחר שהכאב לא הרפה, אותו אברך פנה שוב לרופא שסיפק את אותה אבחנה".

"מבחינתו, אומר גפנר, "לא ניתן היה להמשיך כך. הוא היה מעוניין לבצע בדיקות מקיפות כדי לשלול בעיות ולהיות רגוע. רק בסיומם של שכנועים, הוא זכה לקבל לידיו את ההפניה שכה ציפה לה - בדיקת CT ראש. למחרת גולל אותו אברך את סיפורו בפני החברותא שלו. "רופא פרטי ניסית?" שאל אותו החברותא המסור. "לא", הוא השיב. רעיון כזה לא עלה במוחו כלל. החברותא הפציר בו שינסה ללכת לרופא פרטי, ומיד אף הביא לו שם של רופא מומחה ומנהל מחלקה בבית חולים מפורסם במרכז הארץ.

"האברך הזה פנה להזמין תור פרטי ולמרבה הפלא תוך יום הוא נפגש עם נוירולוג מומחה שביצע את הבדיקות השגרתיות וראה גם הוא שהכל בסדר, אבל בכל זאת הנחה אותו לגשת לבצע בדיקת MRI "כדי שנהיה בטוחים ורגועים". הוא נדהם באיזו קלות הוא השיג טופס כה מבוקש. הרי רק עבור בדיקת CT הוא נאלץ להמתין שבועיים עד לאישורו של הנוירולוג והנה הרופא הפרטי מציע לו לבצע בדיקה מקצועית ויקרה יותר בכזאת קלות".

התנהלות מול רופא פרטי שונה. "הוא אינו כפוף לשום מערכת ויש לו את הסמכות להחליט על דעת עצמו ואין מי שיערער על החלטותיו", מסביר גפנר. "לכן, כדאי לדעת שניתן לגשת לפגישה עם רופא פרטי בשני אופנים: דרך קופת החולים בהתאם לתנאי הקופה והביטוח בו אתם חברים, כשלרוב ניתנת אפשרות לבקר אצל רופא פרטי המופיע בתוך רשימת הרופאים הפרטיים המצומצמת שעובדים עם קופת החולים כמה פעמים בשנה. האפשרות השנייה הינה דרך חברת הביטוח בעת הצטרפות לפוליסה של ביטוח בריאות עם השתתפות עצמית נמוכה, שבמקרה כזה ניתן לבחור כל רופא פרטי וללא המתנה ארוכה".

בסוכנות הביטוח של גפנר מעניקים גם שירותי קביעת תורים מהירים לרופאים פרטיים ומומחים בכל התחומים וכן לבדיקות רפואיות מהירות, וכן עובדים עם חברות ביטוח המאפשרות לצרף לכיסוי הרפואי גם מבטוחים שכבר קיימת להם בעיה רפואית מבלי שיקבלו החרגה, כך שגם מבוטח עם בעיה לבבית כרונית זכאי לרכוש אצלנו כיסוי ביטוחי ומיד בסיומם של 3 חודשי ההכשרה הוא יכול לפנות לכל קרדיולוג בארץ לייעוץ פרטי.

לדברי גפנר, "מיותר לציין את היתרונות הרבים בהגעה לרופא מומחה בהישג יד ובמהירות. לצערי יש הרבה אנשים שאובחנו עם מחלה קשה באיחור והיו יכולים לחסוך הרבה עוגמת נפש באבחון מוקדם יותר ולקבל מענה רפואי מקצועי, ישיר ומהיר. הכל משמיים כמובן, אבל חובת ההשתדלות מוטלת עלינו".

רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד