י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הודות לנשק החדיש

אוקראינה רושמת הישגים במחוז חרסון; אלף רוסים מכותרים

על פי דיווחים באוקראינה, המחוז והעיר חרסון (מזרח המדינה, סמוך לים השחור) ישוחררו משליטת הרוסים במהלך החודש הקרוב, בכיר אוקראיני טוען כי צבא אוקראינה מכתר כאלף חיילים רוסים במחוז

אוקראינה רושמת הישגים במחוז חרסון; אלף רוסים מכותרים
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אחרי שהחלה ברגל שמאל, הצליחה רוסיה לשנות את המומנטום לטובתה כשמיקדה את המאמצים שלה בעיקר בחבל דונבאס, אבל באחרונה נעצרה ההתקדמות הרוסית בדונבאס, ובמקביל החל צבא אוקראינה במתקפה מרוכזת על מחוז חרסון שנכבש על ידי הרוסים בתחילת המלחמה, ושנמצא מחוץ לחבל דונבאס, סמוך לחצי האי קרים שסופח על ידי רוסיה לאחר המלחמה הקודמת.

בימים האחרונים תקפה אוקראינה שני גשרים במחוז, כדי לנתק את האספקה של הכוחות הרוסיים. כמו כן מפציצה אוקראינה את מחסני הנשק והמפקדות של הרוסים במחוז, ולפי הדיווחים, הכוחות האוקראיניים מתקדמים אל תוך המחוז. בכיר אוקראיני טוען כי הכוחות האוקראינים אף מכתרים כאלף חיילים רוסים, שעתידים ככל הנראה ליפול בשבי ולשמש כקלפי מיקוח לשחרור האוקראינים שכותרו ונכנעו במריופול החרבה.

שינוי המגמה מתחולל הודות לנשק חדיש שקיבלו האוקראינים מהאמריקאים, בעיקר תותחי הוביצר ארוכי טווח וכן משגרים רב קניים לירי רקטות ברמת דיוק גבוהה.

ידיה של אוקראינה כבולות מעט במתקפה על חרסון, מפני שהאזרחים המתגוררים בה הם אוקראינים לכל דבר, ורובם המוחלט נאמן לאוקראינה ומעוניין בניצחונה. זאת הסיבה שממשלת אוקראינה פרסמה כבר לפני חודש הודעה רשמית בה היא קראה לתושבי חרסון והאזור הכבוש על ידי רוסיה לעזוב את העיר והמחוז בהקדם, לפני שתיפתח המערכה הכוללת על האזור.

עם זאת, האזרחים הנאמנים לאוקראינה מעוניינים להישאר בצד האוקראיני ולא לסגת אל תוך השטחים הרוסיים, מה גם שלא דווח על נטישה המונית של העיר, ונראה שהאזרחים ממתינים לשחרור בבתיהם, למרות הסכנה שבדבר. בכירים אוקראינים העריכו בימים האחרונים כי אם קצב ההתקדמות של הימים האחרונים יימשך, חרסון תשוחרר בתוך חודש או קצת יותר.

בשלב זה אוקראינה עדיין לא מדברת על כיבוש דונבאס, אבל אם יתברר שיש לה יכולת לשחרר את מחוז חרסון, לא מן הנמנע שבהמשך תפעיל מאמצים לשחרר אף את מחוז דונבאס

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד