י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נגמרה החגיגה"

יו"ר ההסתדרות קורא לחרם צרכנים ולהיאבק ביוקר המחיה

ארנון בר-דוד קרא באופן חריג להחרים חברות ספציפיות שהצהירו על עליות מחירים "אני מבקש מ-800 אלף חברי ההסתדרות וכלל אזרחי מדינת ישראל - תפסיקו לקנות מהחברות האלה" | בר דוד אמר כי יקצה עשרות מיליונים לפתיחת "סופרים חברתיים"

יו"ר ההסתדרות קורא לחרם צרכנים ולהיאבק ביוקר המחיה
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד צילום: ארן דולב

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד איים היום (שלישי) בחרם צרכנים על חברות שייקרו מוצרים. "חברה שתתחזר על אזרחי מדינת ישראל תצטרך להתמודד עם ההשלכות של המהלכים שלה על ידי חרם צרכנים שההסתדרות תפעיל עליהם החל מהיום" אמר בן דוד. בר דוד אף נקב בשמותיהם של היבואנים שטסוביץ, דיפלומט וקימברלי.

הסערה נוצרה בעקבות הודעתה של דיפלומט על העלאת מחירים, המתחרה קימברלי קלארק ישראל צעדה בעקבותיה ובשבוע שעבר הודיעה אף היא על עליית מחירים במרבית מוצריה בשיעור של 5.5%-9.6%, שתיכנס לתוקף ב-14 באוגוסט. יממה לאחר מכן הודיעה גם יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ על העלאת מחירים בשיעורים שנעים בין 5% ל-14% בכמה ממותגיה, ובהם מאסטר שף, ריו מארה וצ'וקטה.

בישיבה הציג יו"ר אגף הכלכלה בהסתדרות, אדם בלומנברג, רשימת דרישות למהלכים ממשלתיים להתמודדות עם יוקר המחיה, בהן הגדלת הסבסוד למעונות היום לגיל הרך ומתן מענק של 4,000 ש"ח לעובדים שמשתכרים פחות משכר מינימום.

בר-דוד אמר בישיבה: "אתם יודעים שאני אדם אחראי שלא מחפש מלחמות. אני מתחיל להתקרב לקבל החלטה לצאת לרחובות ולסגור את המדינה על הרקע של יוקר המחיה, ואני רוצה תשובות לעובדים, פתרונות לעובדים, תוספות לעובדים כפיצוי על יוקר המחיה". לדברי בר-דוד "יכול להיות שבספטמבר נלך פה למלחמת עולם נגד המדינה, נגד אלה שעושקים אותנו ונגד יוקר המחיה". ההסתדרות תצא החל ממחר בקמפיין רחב היקף בדרישה מהממשלה להתמודד עם עליית המחירים.

עוד הודיע בר-דוד שההסתדרות תקצה 40 מיליון שקלים לסיוע לחברי ההסתדרות למאבק ביוקר המחיה. התקציב מעודפי התקציב של ההסתדרות יופנה לחבילות מוצרים מוזלות לחברי ההסתדרות, דרך מועדון ביחד בשבילך ובאמצעים נוספים.

קריאה לחרם צרכנים

אנחנו אזרחי מדינת ישראל והעובדים במדינת ישראל לא שבויים של אף אחד. חברה שתתחזר על אזרחי מדינת ישראל על הישראלים תצטרך להתמודד עם ההשלכות של העובדים שלה. על ידי חרם צרכנים שאנחנו נפעיל עליהם החל מהיום. שסטוביץ', דיפלומט, אני אומר את שמות החברות, נגמרה החגיגה".

בר-דוד הקריא רשימת מוצרים מיובאים שמחיריהם עלו כמו טונה סטארקיסט, שוקולד מילקה ועוד. הוא קרא לחברי ההסתדרות ולציבור לא לצרוך מוצרים אלו, ולוועדי העובדים להימנע מהזמנות של מוצרים אלו ברכישות המיועדות לחברי הוועד.

 "שנתי נודדת בחודשים האחרונים ולא בגלל הבחירות" אמר יו"ר ההסתדרות. "אני ממש מודאג ממה שקורה במדינת ישראל ובחברה הישראלית. אני רואה רוחות חזקות שתוקפות מכל העולם את הכלכלה שלנו את החברה שלנו ואין לנו תשובות ואין לנו פתרונות. הם עוסקים בלפזר את עצמם לדעת, לפני בחירות אחרי בחירות. ואנחנו האזרחים העובדים אזרחי ישראל מישהו דואג לנו? מישהו אכפת לו? שהמחירים עולים?

"אמרתי שלא אתן שתהיה מדינה עשירה עם עודפי תקציב ועודפי גבייה ואזרחים כורעים תחת הנטל. הרי זה לא יעלה על הדעת. לשמחתי ראיתי את ראש הממשלה בשבוע שעבר בהתחלת הקמפיין של המפלגה שלו חוזר על המילים האלה. אני מקווה שזה לא רק לצרכי בחירות, צריך לעשות מעשים. ואף אחד לא עושה מעשים.

"אני בשבועיים האחרונים מכתת את רגליי מנסה להביא פתרונות ואני נתקל בקירות. אני נתקל בקשיים יועץ משפטי, אנחנו בממשלת מעבר. עד שהיועץ המשפטי מאשר משהו האזרחים פה יקרסו.

"מצד שני יש פה ניסיון ציני לנצל את הכאוס הפוליטי וחברות ענק מנסות לעשוק ולהמשיך לעשוק את אזרחי ישראל ולהעלות פה מחירים. מלחמה, עניינים. לפני כמה חודשים אמרו שהעלות של העברת מכולה היא 20 אלף שקל, היום זה בערך חצי מזה".

מאבק צרכנים חרם יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד