י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האקרים צפון קוריאנים

בסיוע ה-FBI: הכופר שהקורבנות נאלצו לשלם לפורצים - יוחזר

משרד המשפטים האמריקאי הודיע כי הצליח לחלט מטבעות קריפטוגרפים ששולמו ככופר להאקרים צפון קוריאנים על ידי מרכז רפואי בקנזס וספק שירותי בריאות בקולורדו | בדיווח מצוין עוד כי שווי הכספים יוחזר לקורבנות

בסיוע ה-FBI: הכופר שהקורבנות נאלצו לשלם לפורצים - יוחזר
מטבעות קריפטוגרפיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פרסם היום (שלישי) ע"כ שמשרד המשפטים האמריקאי (DOJ) הודיע (19 ביולי 2022) על חילוט מטבעות קריפטוגרפים ששולמו ככופר להאקרים צפון קוריאנים על ידי מרכז רפואי בקנזס וספק שירותי בריאות בקולורדו. בדיווח מצוין עוד כי שווי הכספים יוחזר לקורבנות.

לפי מסמכי בית המשפט, במאי 2021, האקרים צפון קוריאנים השתמשו בתוכנת כופר בשם Maui כדי להצפין את הקבצים והשרתים של מרכז רפואי במחוז קנזס שבארה"ב. לאחר שבוע שבו לא יכלו לגשת לשרתים מוצפנים, המרכז הרפואי שילם להאקרים מטבעות ביטקוין בשווי של כ-100,000 דולר כדי להחזיר את יכולתם להשתמש במחשבים ובשרתים.

המרכז הרפואי הודיע ישירות ל-FBI ושיתף פעולה באופן מלא עם רשויות החוק, מה שאפשר ל-FBI להצליח לזהות את תוכנת הכופר הצפון-קוריאנית (שלא הייתה ידועה ל-FBI עד אותו שלב) ולעקוב אחר מסלול המטבעות הקריפטוגרפים, עד שהגיעו למלביני הון מקצועיים הממוקמים בסין.

באפריל 2022, ה-FBI זיהה תשלום ביטקוין בשווי של כ-120,000 דולר שבוצעה בידי ספק ציוד רפואי בקולורדו, אשר הועבר לחשבון המטבעות הקריפטוגרפים שנתפסו וזוהו הודות לשיתוף הפעולה של המרכז הרפואי בקנזס. במאי 2022, ה-FBI חילט את שני חשבונות מטבעות קריפטוגרפים שקיבלו כספים מספקי שירותי הבריאות בקנזס וקולורדו. 

 

 

FBI דמי כופר דרישת כופר האקרים מטבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד