ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המותג יישאר?

אחרי נפילת הממשלה: חברי ימינה מחפשים עתיד

אחרי נטישת בנט, חברי מפלגת השלטון לשעבר מנסים למצוא את מקומם בכנסת הבאה - שקד צפויה להודיע על איחוד עם הנדל, שניים לפחות צפויים להצטרף. כהנא מחפש את עתידו בגוש של 'כחול לבן התקווה החדשה', וסילמן ושיקלי בדרכם לשריון ב'ליכוד' | אורבך, שהיה בין אלה שהביאו לנפילת הממשלה, בודק את המשך דרכו

אחרי נפילת הממשלה: חברי ימינה מחפשים עתיד
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מפלגת 'ימינה' עברה תהפוכות גדולות במהלך השנה וחצי האחרונות: מהפרת הבחירות וכניסתה לממשלה עם רע"מ ועד לנפילתה המהירה. כעת, כשהיו"ר נפתלי בנט פרש לביתו, חברי המפלגה האבודה מחפשים את דרכם לכנסת הבאה.

איילת שקד, שנבחרה לרשת את בנט, צפויה להכריז בימים הקרובים על ריצה משותפת בבחירות הקרובות יחד עם יועז הנדל וצבי האוזר, בתקווה לעבור את אחוז החסימה - וככל הנראה היא תיפרד מהמותג 'ימינה', ותציג שם חדש.

מי שכנראה ימשיכו איתה הם אביר קארה, שינסה להביא את המפלגה לקו הכלכלי, ויום טוב כלפון, שחזר לכנסת עם התפטרות עמיחי שיקלי כחלק מהסכם עם בית המשפט, לפיו יוכל להתמודד במפלגה קיימת.

סגן שר הדתות מתן כהנא, שנחשב בין חברי המפלגה לפופולרי ביותר בגוש הליברלי, מחפש את דרכו החוצה לבלוק שבנו גנץ וסער, 'כחול לבן התקווה חדשה', וינסה לעשות זאת דרך הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, אם האחרון יחליט להצטרף לרשימה.

אם לא יהיה כחלק מהאיחוד, לכהנא תישאר האופציה לרוץ יחד עם שקד והנדל, אך גם האפשרות לפרישה מהחיים הפוליטיים יכולה לעמוד על הפרק. גם חברת הכנסת שירלי פינטו מחפשת את דרכה במפלגה אחרת, והעובדה שהיא עכשיו ח"כית קבועה ולא נורבגית משחקת לטובתה.

חבר הכנסת ניר אורבך, שהתלבטויותיו לגבי הישארות בממשלה היו בין אלה שהביאו אותה לנפילתה, מחכה לראות לאיזה כיוון שקד תיקח את המפלגה, כשבראיונות הוא קורא לה ללכת לכיוון הבייס הימני ולממשלה בראשות נתניהו, ולפי זה יחליט אם הוא רוצה להיות חלק מהרשימה.

‏כמובן שיש גם את ההבטחה לתפקיד שר מ'הליכוד', במידה והם ירכיבו את הממשלה הבאה, כך שייתכן ויחליט שלא לרוץ ולקוות שההבטחה תתממש. בסביבתו מכחישים שיש אפשרות כרגע שישוריין במפלגה בראשות בנימין נתניהו.

מי שעזבו את הממשלה בזמן הם עידית סילמן ועמיחי שיקלי. האחרון, שבחר מלכתחילה לא להיכנס לממשלה, טרם הכריז על מפלגה חדש שרמז כי ייתכן ויקים, והוא צפוי להשרייתן ב'ליכוד'. כך גם עידית סילמן.

כך או כך, מפלגת 'ימינה', שבמערכת הבחירות הקודמת עמדה חלק ממערכת הבחירות על מספר דו-ספרתי של מנדטים, מתפזרת בין שלל מפלגות - כשגם המותג 'ימינה' צפוי להיעלם ולהיות מוחלף בחדש.

נפתלי בנט מפלגת ימינה איילת שקד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד