ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יביא להורדת מחירים?

קבלו ביטול! אלו המוצרים שאינם נדרשים ל'תקן הישראלי'

שרת הכלכלה הודיעה על הסרת חסמי יבוא משורת מוצרים וביטול הצורך בתקן ישראלי מיוחד | "אישור יבוא של מוצרי צריכה בסיסיים לפי תקן בינלאומי במקום תקן ישראלי ייחודי, יסיר חסמי יבוא ויאפשר הגדלת המגוון והורדת המחיר" אמרה השרה

קבלו ביטול! אלו המוצרים שאינם נדרשים ל'תקן הישראלי'
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי מ'יש עתיד' אישרה להרחיב את הרפורמה בייבוא ולצאת לשימוע להכנסת מוצרים נוספים למסלול הבינלאומי, המאפשר ייבוא של מוצרים העומדים בתקנים בינלאומיים מסוימים, מבלי שיהיו חייבים לעבור הליך תקינה לתקן הישראלי.

לפי ההחלטה מוצרים אלה לא יבדקו מבחינה בריאותית ובטיחותית בישראל, ובמקום זאת יוכלו היבואנים להסתמך על תקנים בינלאומיים שמוכרים על ידי מדינות אחרות. לפי השרה ברביבאי הרפורמה תוזיל עלויות ליבואנים. 

בהמשך לרפורמה המאפשרת ייבוא מוצרים בהתאם לעמידתם בתקן ישראלי או בינלאומי, באגף התקינה במשרד הכלכלה פעלו לאימוץ תקנים בינלאומיים, על בסיסם ניתן יהיה לייבא מוצרים נוספים שעד כה ניתן היה לייבאם רק בהתאם לתקן הישראלי המקורי.

התקנים שנבחנו, עד כה, נוגעים למוצרי ניקיון נוזל כלים, אבקות כביסה ואבקות למדיחי כלים וילקוטים. במקביל נעשית עבודת מטה מהירה להכניס גם את הטיטולים המיובאים לתכולת הרפורמה.

אורנה ברביבאי יוקר המחיה ילקוט לילדים תו תקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד