כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עוקץ את גולדקנופף

גפני מתייחס לשאלת הפיצול: "אנחנו מביאים את רוב הקולות; לא נקבל הנחיות שהן פגיעה בגדו"י"

בכינוס נרחב שערכה היום דגל התורה בבני ברק, התייחס חבר הכנסת משה גפני לסוגיית פיצול יהדות התורה והבהיר: "אנחנו מביאים את רוב הקולות ליהדות התורה" | לדברי יו"ר יהדות התורה, ההחלטה שקיבלה חסידות בעלזא היוותה טריגר מרכזי לדיון על פיצול הכרחי בין הסיעות

גפני מתייחס לשאלת הפיצול: "אנחנו מביאים את רוב הקולות; לא נקבל הנחיות שהן פגיעה בגדו"י"
גפני בכינוס דגל התורה צילום: באדיבות המצלם

98 ימים לבחירות והעימות הפנימי בתוך סיעת יהדות התורה מגיע לשיא חדש סביב שאלת הפיצול שעדיין מונחת השולחן, שמובילה לזעם בקרב חברי דגל התורה על כך שהח"כים מנהלים את הדיון על השותפות מול הסיעה החסידית, רק באמצעות התקשורת ולא יושבים עם אנשי המפלגה החסידית במטרה להגיע להבנות.

היום (שלישי) התכנסו נציגי דגל התורה מרחבי הארץ לדיון מיוחד על היערכות המפלגה לבחירות וכן נערך פאנל מיוחד בהשתתפות חברי הכנסת שכותרתו: "דגל התורה לאן".

במהלך הדברים, התייחס חבר הכנסת גפני לשאלת הפיצול שמסעירה את המערכת והצהיר כי אמנם דגל התורה מביאה את מרבית הקולות, אבל שאלת הפיצול היא סביב נושאים עקרוניים כמו סוגיית החינוך בעקבות התוכנית של חסידות בעלזא וגם נושא חוק הגיוס וכן נושאים נוספים.

"הנושא הוא עקרוני", אמר גפני, והוסיף כי "נצא מנקודת הנחה שכל חסיד אמור לשמוע לרב'ה שלו, אבל לא יעלה על הדעת שאנחנו נקבל הוראות מהרב'ה שלנו הרב אדלשטיין בנושאים עקרוניים כמו החינוך והגיוס ואחרים ונגיע לישיבת הסיעה ונשמע שמישהו החליט אחרת שאני בכלל לא יודע מאיפה זה מגיע. זה לא יקרה יותר", הפציר.

לדברי גפני, "בנושא התשתיתי אנחנו (דגל ואגודה) לא משתפים פעולה, בנושא החינוך ובנושא הגיוס, בנושאים עקרוניים אנחנו עולים ללשכת הגזית (לגדולי ישראל א"ק) ומקבלים הוראה ואז מגיעים לסיעה ושומעים החלטה אחרת", כשהוא רומז כי מדובר למעשה לא בהחלטות של מועצת גדולי התורה החסידית, אלא החלטות יחידות של אדמו"רים. גפני ציין כי הפתרון בנושאים הללו הוא "שצריך לעשות כינוסים של מועצות גדולי התורה יחד".

"אנחנו לא אומרים מה לעשות", הוסיף גפני ואמר מפורשות: "השאלה אם אנחנו צריכים ללכת יחד הוא נושא עקרוני, וכאן נכנס לנו הדבר הזה, זה לא גדולי התורה, גם אצלינו אנחנו עושים את חשבון".

גפני התייחס לסוגיית יחסי הכוחות ביהדות התורה והבהיר כי "אנחנו מביאים את רוב הקולות ליהדות התורה", תוך שהוא עוקץ את מועמד חסידות גור, יצחק גולדקנופף, באומרו: "שמו בראש הרשימה מישהו שלא היה יום אחד בכנסת". הוא הוסיף בשבחה של דגל התורה: "אין ויכוח שאנחנו עם יותר כוח ויותר ניסיון".

לטענת יו"ר יהדות התורה, נושא הפיצול לא היה מגיע כלל לסדר היום, "אם לא היה את הדברים העקרוניים. ההחלטה הזאת של החינוך נוגדת את ההחלטה שלנו, זה לא החלטה של מועצת גדולי התורה החסידית. נעשה מה שגדולי ישראל הכריעו".

בדבריו תקף גפני את אגודת ישראל שמנעה בכנסת ה-20 את העברת חוק הגיוס, אז נחלקו דגל ואגודה על תמיכה בחוק: "בנושא הגיוס נשארנו בלי חוק, היה אפשר להעביר חוק טוב ותראו מה עומד מולנו עכשיו, אי אפשר להשוות".

משה גפני יהדות התורה יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד