י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסוף לסאגה?

ההכרעה והכתר - רה"י לגר"ד אברהם: "להקפיד על המשפחות"

לאחר סאגה מתמשכת בעקבות פתיחת הסמינר הספרדי החדש בהכוונת הגר"ד אברהם והטענות שעלו כנגד הסינון הקפדני של משפחות ישיבתיות בלבד, הכריע נשיא המועצת להמשיך על הסינון הקפדני. רה"י סמך את ידיו על השם המפתיע של הסמינר

ההכרעה והכתר - רה"י לגר"ד אברהם: "להקפיד על המשפחות"
הגר"ד אברהם בביקור אצל חכם שלום כהן צילום: באדיבות המצלם

בצל הסערה בעולם הסמינרים בירושלים, בעקבות הטענות על סינון קפדני ומחמיר שנוקט הסמינר החדש שנפתח בהכוונת ראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם, צעד שלכאורה יותיר בנות עם 'מנטליות פשוטה' מחוץ לכותלי הסמינר, ויביא לאפליה מבית נגד הציבור הנחשב 'עממי'. התקבלה הוראת ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

כזכור ביום חמישי האחרון התכנסו גדולי הרבנים הספרדים המזוהים עם בני התורה הישיבתיים בציבור הספרדי הירושלמי בשכונת גבעת שאול בירושלים לדיון נוקב בעקבות הטענות שנשמעו, כשבין היתר השתתפו באסיפה הגאון רבי אלחנן פרץ, הגאון רבי שלמה זעפרני, הגאון רבי דוד אברהם, הגאון רבי מאיר אלבז, הגאון רבי ינון יונה, הגאון רבי שמואל טולדאנו, ולאחר שהדברים לובנו בהרחבה - התקבלה כעת הכרעתו הסופית של ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

אמש בשעות הלילה, נכנס הגאון רבי דוד אברהם למעונו של נשיא המועצת וגולל בפניו שעה ארוכה את הצדדים לכאן ולכאן, ולאחר שעה ארוכה הגר"ש קיבל את עמדתו של הגר"ד אברהם והכריע: "להמשיך להקפיד על המשפחות".

ההכרעה התקבלה בציבור הספרדי התורני בירושלים בהפתעה, לאחר שהיו מי שסברו כי הגר"ש כהן יורה לקבל את כל הבנות ללא סינון בכדי לפתור את המצוקה של המשפחות הפשוטות, אך לאחר הוראתו הנחרצת של ראש הישיבה נראה כי מעתה הסערה תחלוף.

ברקע, כוונת הגורמים הרשמיים האחראיים על שיבוץ כלל הבנות הספרדיות לשבץ את הבנות הספרדיות בירושלים בשאר הסמינרים הספרדיים בירושלים. כאשר לפי הטענות, דווקא אותן בנות שהתעקשו דווקא על הסמינרים האשכנזים המובחרים, הן אלו שתקועות ללא פתרון, והסמינר בהכוונת הגר"ד אברהם מהווה עבורם פתרון.

במהלך השיחה בין הגר"ד אברהם לנשיא המועצת עלה אף הנידון כיצד לקרוא לסמינר החדש. לאחר שעלו מספר אפשרויות הוחלט על דעת רה"י ונשיא המועצת, כי הסמינר ייפתח תחת השם "כתר".

סמינר חכם שלום כהן הרב דוד אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד