י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הונאה מתוחכמת

ארה"ב הטילה על תושב אוקראינה 30 שנות מאסר

הנאשם היה חבר במיזם פלילי בין-לאומי שביצע חיובי כספים שלא כדין מחשבונות בנק של קורבנות אמריקאים | חברי המיזם הפלילי הקימו חברות קש ואתרים מזויפים לצורך קבלת כספי הקורבנות שהתיימרו להציע מוצרים או שירותים, כגון שירותי אחסון בענן

ארה"ב הטילה על תושב אוקראינה 30 שנות מאסר
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

ארה"ב: 30 שנות מאסר לתושב אוקראינה שהודה באשמה על חלקו בהונאה מתוחכמת של גניבת כספים מחשבונות בנק.

הרולד סובל, אמריקאי בן 69 שהתגורר בעבר באוקראינה הודה בקשירת קשר לביצוע הונאה בבנק, וצפוי לעונש מרבי של 30 שנות מאסר. כחלק מהודאתו, סובל הודה שהיה צפוי לרווח של מעל 1.5 מיליון דולר.

לפי מסמכי בית המשפט סובל חבר במיזם פלילי בין-לאומי שביצע חיובי כספים שלא כדין מחשבונות בנק של קורבנות אמריקאים. חברי המיזם הפלילי הקימו חברות קש ואתרים מזויפים לצורך קבלת כספי הקורבנות שהתיימרו להציע מוצרים או שירותים, כגון שירותי אחסון בענן. העבריינים ביצעו חיובים לא מורשים לחשבונות הבנק של הקורבנות, תוך הצגת מצג שווא בפני הבנקים של הקורבנות כי החיובים אושרו על ידיהם כתשלום עבור המוצרים והשירותים שאינם קיימים.

חיובים אלו הובילו לעסקאות שסורבו ולשיעורי רווח גבוהים, שלעתים קרובות הובילו לביקורת של הבנקים על חשבונות החברה ועסקיה. לכן, בחלק מהמקרים, העבריינים ביצעו "חיובי מיקרו" – כלומר חיובים בסכומים זעירים – מחשבון של חברת קש אחת לחשבונות של חברות קש אחרות. "חיובי המיקרו" שימשו להורדה מלאכותית של שיעורי הרווח והעסקאות שסורבו, כשהעבריינים האמינו שהדבר יפחית את הסבירות לביקורת בנקאית וסגירת החשבונות. בנוסף, העבריינים הפעילו מוקד טלפוני לקבלת תלונות של קורבנות החיובים הבלתי מורשים, ובו ביקשו בין היתר להניא את הקורבנות מפנייה לבנקים ולגורמים ממשלתיים.

במסגרת המיזם פתח סובל חשבונות בנק בארה"ב בהנחייתו של שותף שארגן וניהל את ענייני המיזם מחוץ לארצות הברית. כך, באוקטובר 2019 פתח סובל ארבעה חשבונות פיקדון עסקיים בסניף בנק בלאס וגאס לחברת קש בשם "Silver Safe Box" ורשם את עצמו כחבר היחיד והחתום המורשה בתיעוד פתיחת החשבון. המיזם הפלילי ביצע את "חיובי המיקרו", שנועדו להוריד את שיעורי ההחזר, דרך חשבונות Silver Safe Box. בין דצמבר 2019 לינואר 2021, חשבונות Silver Safe Box ביצעו למעלה מ-800,000 "חיובי מיקרו" בסכומים שנעו בין $0.99 ל-$1.85. 

השתתפותו של סובל כללה גם מתן תמיכה לפעילות המוקד הטלפוני של המיזם הפלילי באוקראינה. סובל פעל במיזם באופן רוחבי תוך שהוא כתב את תסריט התגובות למוקד הטלפוני, לפיו אנשי המוקד הטלפוני יבצעו את המקסימום כדי לשמור כמה שיותר מההכנסות המיזם הפלילי, ורק במקרים שבהם מאמצים אלה כשלו – ינפיקו החזרים מלאים לקורבנות. אנשי המוקד הטלפוני פעלו לפי 'מדד אפקטיביות' מבוסס רווח שהגו סובל ושותפו האוקראיני. סובל גם גייס לפחות שני אזרחים אמריקאים נוספים להשתתף במיזם העברייני.

 

אוקראינה ארה"ב מאסר הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד