י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשבר מול רוסיה

נתניהו נגד גנץ ולפיד: "פגיעה חמורה בביטחוננו"

ראש האופוזיציה תוקף הערב את ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ ברקע מערכת היחסים העכורה מול הקרמלין, ומאשים אותם ב"שילוב של חובבנות, חוסר אחריות, ויהירות". נתניהו קרא לשניים: "תפסיקו את הקשקשת. ההתנהלות שלכם מסכנת את הביטחון הלאומי שלנו" | לפיד: "אין שום משבר" | גנץ: "האדם האחרון שיכול לדבר על קשקשת מיותרת בנושאים ביטחוניים הוא נתניהו"

נתניהו נגד גנץ ולפיד: "פגיעה חמורה בביטחוננו"
נתניהו ופוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) בהצהרה מיוחדת שנשא לתקשורת, למשבר היחסים מול רוסיה והזהיר כי הוא עלול לסבך את ישראל ביטחונית.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר מסוכן ביחסים בין רוסיה וישראל, פתח נתניהו. לדבריו, "אפשר וצריך לצאת מהמשבר הזה".

נתניהו ציין כי "במשך שנים הובלנו מול רוסיה מערכת יחסים שקולה, מאוזנת ואחראית".  אך לדבריו, "בימים האחרונים אני מודאג מזה שמה שבנינו במשך שנים, מתערער ממש לנגד עינינו בשבועות האחרונים.

נתניהו האשים את הממשלה והעומד בראשה, לפיד: "זה קורה בגלל שילוב של חובבנות, חוסר אחריות, ויהירות", אמר.

"יש לי בקשה אחת מלפיד וגנץ", פנה נתניהו אל שני מנהיגי המרכז, "תפסיקו את הקשקשת. ההתנהלות שלכם מסכנת את הביטחון הלאומי שלנו". לדבריו, "אם המשבר לא ייעצר מייד הוא עלול להביא לפגיעה חמורה בביטחוננו".

שר הביטחון גנץ הגיב לנתניהו: "ממשלת ישראל מתנהלת באחריות ובנחישות על מנת לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי. האדם האחרון שיכול לדבר על קשקשת מיותרת בנושאים ביטחוניים הוא נתניהו".

לשכת רה"מ לפיד מסרה בתגובה: "כפי שאמר דוברו של פוטין, אין שום משבר בין המדינות. אילו נתניהו היה טורח לבוא לעדכון מדיני בטחוני אצל רה"מ, היה לומד את העובדות לאשורן".

ראש הממשלה יאיר לפיד, כינס בתחילת השבוע דיון שני בראשותו בנושא, במהלכו התריע כי סגירת מוסדות הסוכנות תשליך על יחסי המדינות, בדיון השתתפו גם שרת העלייה והקליטה, שר הבינוי והשיכון, ושר האוצר.

לדברי לפיד בדיון "היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה". ראש הממשלה העביר מסר חריף "סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור, שישליך על היחסים".

בהודעה שנמסרה לאחר הדיון נמסר כי ראש הממשלה הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי במקביל להמשיך ולקדם דיאלוג מדיני בכיר בנושא. עוד סוכם כי מנכ"ל משרד החוץ, ימשיך לתכלל את הנושא מול כל הגורמים.

 

 

בנימין נתניהו רוסיה יאיר לפיד בני גנץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד