כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זו החלטה הזויה, ממש הפקרות"

בני הזוג נהרגו בתאונה; הנהג לא יישב בכלא

כשבע שנים אחרי מותם הטראגי של בני הזוג מרציאנו בתאונת דרכים מחרידה הורשע הנהג שגרם לכאורה למותם ויצא בזול. לא יישב יום אחד בכלא וישלם קנס בסך 150 אלף שקלים למשפחה השכולה | הבן השכול זועם: "זה מה ששווים חיי אדם? כל ההתנהלות בתיק הייתה שערורייתית"

בני הזוג נהרגו בתאונה; הנהג לא יישב בכלא
משה דוד מרציאנו ע"ה/הרכב המעוך צילום: באדיבות המשפחה/כבאות והצלה

שבע שנים אחרי מותם הטראגי בתאונת דרכים של בני הזוג משה דוד וגילה מרציאנו ז"ל, תושבי קיבוץ ראש צורים ב-27 באוקטובר 2015, מתברר כי הנהג שגרם למותם ייצא ללא כלום.

לפי הדיווח ב-ynet, הנהג, עבד אלחמיד דנדיס, בעל משרד לעריכת דין בחברון, הורשע על פי הודאתו בגרימת מוות בנהיגה רשלנית ובאי ציות לתמרורים.
מכתב האישום עולה שהוא נהג ברכב מסוג 'אאודי' על כביש 60 מכיוון בית לחם צפונה, בקטע כביש בעל שני נתיבים לכל כיוון. כאשר הגיע דנדיס לצומת אפרת התחלף הרמזור לאדום, והוא עצר בנתיב השמאלי.

בנתיב הימני עמד רכב שבו נהגה גילה מרציאנו, בת ה-50 כשלצידה ישב בעלה משה דוד מרציאנו בן ה-52. כאשר הרמזור התחלף לירוק, כך לפי כתב האישום, המשיכו שני הרכבים בנסיעתם. כאשר הגיעו רכביהם לקטע כביש שבו מתאחדים שני הנתיבים לנתיב אחד, ובו היה תמרור המורה על זכות קדימה לרכב הנוסע בנתיב הימני, הנאשם לא נתן זכות קדימה לרכבם של בני הזוג מרציאנו שהגיע מימין. הוא התנגש במכוניתם ומעוצמת החבטה השניים נהרגו במקום.

רכבם של בני הזוג בזירה. צילום: כבאות והצלה.

במסגרת הסדר טיעון, כך מתפרסם ב-ynet, גזר בית הדין הצבאי על הנהג עבד אלחמיד דנדיס, עשרה חודשי מאסר על תנאי בלבד ופיצוי בסך 150,000 שקלים למשפחה. בית הדין ציין כי מדובר בהסדר טיעון מקל מאוד, והסביר כי נאלץ לאשר אותו בשל קשיים ראייתיים והתנהלות רשלנית של הפרקליטות הצבאית. עוד צוין כי "בנהיגתו הרשלנית פגע הנאשם באופן שאינו הפיך בערך החברתי הראשון במעלה, קרי, בקדושת החיים".

איילון רוזנבלום, בנה של גילה ע"ה, הגיב בתסכול לגזר הדין ואמר: "זו החלטה הזויה, ממש הפקרות. זה מה ששווים חיי אדם? כל ההתנהלות בתיק הייתה שערורייתית. לא חקרו בזמן ולא אספו את העדים הנכונים. הקנס מצחיק - זה השווי של חיי אמי?".

שניהם היו נשואים בזיווג שני – גילה ע"ה השאירה אחריה שתי בנות ובן אחד ואילו בעלה משה דוד ז"ל השאיר שישה ילדים - ארבעה בנים ושתי בנות.

יהי זכרם ברוך.

 

בני זוג תאונה קטלנית תאונת דרכים כביש 90 משה דוד מרציאנו גילה מרציאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד