י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתרחקים מהמערב

רוסיה תסוג מתחנת החלל הבינלאומית ותבנה אחד משלה

רוסיה פרשה רשמית מתחנת החלל הבינלאומית. רוסיה תנסה לבנות תחנת חלל משלה בשווי 6 מיליארד דולר. מנאס"א נמסר "לא קיבלנו שום מילה רשמית מהשותפים לגבי הדיווח הזה", כך רובין גייטנס בכיר במטה נאס"א | נאס"א נזפה ברוסיה לאחר ששלושה אסטרונאוטים תמכו במלחמה

רוסיה תסוג מתחנת החלל הבינלאומית ותבנה אחד משלה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוסיה תפרוש מתחנת החלל הבינלאומית אחרי 2024, ותבנה אחת מקבילה משלה, כך אמר אתמול (שלישי) ראש סוכנות החלל הממלכתית הרוסית שמונה לאחרונה. "אני חושב שנתחיל להרכיב תחנת מסלול רוסית", טען עוד ראש תחום החלל יורי בוריסוב, בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפי דיווח של ה-Moscow Times, וכינה את תוכנית החלל כ"עדיפות עליונה".

"כמובן, נמלא את כל ההתחייבויות שלנו כלפי השותפים שלנו, אבל ההחלטה לעזוב את התחנה הזו אחרי 2024 התקבלה", הוסיף בוריסוב. על פי הדיווחים, בוריסוב אמר לפוטין שתעשיית החלל של רוסיה נמצאת במצב קשה, והוסיף כי הוא ינסה "להרים את הרף, ובראש ובראשונה, לספק לכלכלה הרוסית את שירותי החלל הדרושים", והצביע על ניווט ותקשורת. והעברת נתונים, בין היתר.

תחנת החלל החדשה של רוסיה תעלה 6 מיליארד דולר. פקידי נאס"א אמרו ב-26 ביולי שהם לא קיבלו הודעה רשמית מהרוסים על תוכניות לסיים את שיתוף הפעולה בתחנת החלל הבינלאומית. "לא קיבלנו שום מילה רשמית מהשותף לגבי החדשות היום", אמר רובין גייטנס, מנהל ISS במטה נאס"א.

"אני חושב שהרוסים, בדיוק כמונו, חושבים קדימה על מה שצפוי להם. מכיוון שאנו מתכננים מעבר לאחר 2030 לתחנות חלל בבעלות מסחרית ובפעילות במסלול נמוך, יש להן תוכניות דומות".

בתחילת יולי, נאס"א פרסמה נזיפה נדירה לסוכנות החלל הרוסית לאחר ששלושה קוסמונאוטים הציגו תעמולה אנטי-אוקראינית על סיפון החללית. השלישייה נראתה אוחזת בדגלי הרפובליקה העממית של לוהנסק והרפובליקה העממית של דונייצק, שני אזורים בדלנים במזרח אוקראינה הנתמכים על ידי רוסיה שמוכרים כמדינות עצמאיות רק על ידי מוסקבה וסוריה.

מלחמת אוקראינה רוסיה נאס''א חללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד