כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הם מפחדים ממנה"

אם איראנית תקבל 100 מלקות כי הפגינה על מות בנה

אשה נעצרה באיראן בגין מחאה נגד רצח הבן שלה בן ה-18 | הבן פג'מן גוליפור, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון בהפגנות ב-2019, היא מוחזקת בכלא ידוע לשמצה בטהרן וכעת תתמודד עם 100 מלקות

מחאה באיראן
מחאה באיראן צילום: צילום מסך

אם איראנית אבלה עומדת כעת בפני עונש 100 מלקות לאחר שהורשעה במחאה נגד מותו של בנה, שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון האיראניים במהלך הפגנה על עליית מחיר הדלק ב-2019. ההפגנות החלו ב-15 בנובמבר לאחר שהממשלה העלתה את מחירי הבנזין המינימליים ב-50%.

מחבואה רמזאני, אמו של פג'מן גוליפור בן ה-18 שנהרג במהלך הפגנות קטלניות, נעצרה ב-11 ביולי והיא מוחזקת כעת בכלא אווין הידוע לשמצה בטהרן. בנה שנותר בחיים, פיימן גוליפור, אמר כי השלטונות האיראניים 'הפחידו ללא הרף' את רמזאני מכיוון שהיא מעולם לא הפסיקה לקרוא לצדק ואחריות על מותו של פיג'מן.

רמזאני נידונה ל-100 מלקות על ידי המשטר האיראני לפני כמה חודשים שלא בפניה - אך כעת היא תרצה את העונש הזה בעקבות מעצרה. הרשויות הפחידו אותה כל הזמן, והיא זומנה כמה פעמים. "הם דנו אותה ל-100 מלקות לפני כמה חודשים, אבל זה לא הפחיד את אמא שלי, מה יש לנו להפסיד אחרי פיג'מן? מה נשאר אחרי נובמבר 2019? הם חיפשו תירוץ להשתיק את אמא שלי".

הוא הוסיף: "הפשע היחיד של אמי הוא שהיא מחפשת צדק, זאת הסיבה החשובה ביותר שהם חוששים ממנה. הם מפחדים ממנה כי היא אפילו לא הניחה את התמונה של פיג'מן לרגע מידיה". לפחות 304 בני אדם נהרגו במהלך ההפגנות שנמשכו שבוע על העלייה החדה של מחיר הבנזין באיראן בנובמבר 2019, כך לפי ארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל'.

בנה של רמזאני, פיג'מן, היה אחד מהמפגינים שמתו במהלך ההפגנות לאחר שנורה בליבו על ידי כוחות הביטחון באנדישה, מחוז טהראן, ב-18 בנובמבר 2019. רמזאני נעצרה על ידי כוחות הביטחון ב-18 בנובמבר 2021, לאחר שערכה אירוע הנצחה לציון יום השנה השני למותו של פיג'מן.

ביום האזכרה ירדו כוחות הביטחון לכפר מלאת, שבו קבור פיג'מן, סגרו את הכבישים באזור ומחוצה לו ועצרו מספר קרובי משפחה ואבלים והחרימו את מכשירי הטלפון שלהם. יצויין כי המשטר האיראני הודה שכוחות הביטחון שלו ירו והרגו מפגינים במהלך ההפגנות ב-2019.

דיווח בדצמבר 2019 של הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, ניסה להציג את ההרוגים כ"מתפרעים" או מורדים בגיבוי זרים שאיימו על עמדות צבאיות, מיכלי נפט והציבור. התקשורת הודתה כי האלימות הרגה גם עוברי אורח, ומפגינים שלווים מבלי להטיל עליהם אשמה.

איראן הפגנות מלקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד