כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שיבוש חקירת מותו של אהוביה

האב השכול מתייחס: "ברור לכולם שזעקתנו הייתה אמת"

"אנחנו צועקים וזועקים כבר שנה ושמונה חודשים על העוול, הטיוח והזיהום שנעשה במקרה בו נהרג אהוביה האהוב שלנו". האב השכול אברהם סנדק מגיב למה שחשף משה סעדה בראיון לעמית סגל ומבטיח: "לא ננוח ולא נשקוט עד שנביא את השוטרים לדין"

האב השכול מתייחס: "ברור לכולם שזעקתנו הייתה אמת"
אברהם סנדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אברהם סנדק, ששכל את בנו אהוביה ז"ל במהלך מרדף משטרתי שהסתיים במציאתו ללא רוח חיים מתחת לרכב בו נסע, התייחס לראיון של הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12' עם מי שהיה עד ליום חמישי האחרון סגן ראש מח"ש, משה סעדה.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר, כתב סנדק: "עם כמו כל עם ישראל, שמענו הערב את משה סעדה מדבר בראיון לעמית סגל על הטיוח שנעשה, על זיהום החקירה, תיאום הגרסאות, וההחלטה התמוהה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם, לשחרר את השוטרים שניגחו את הרכב בו נהג אהוביה, עוד באותו הערב של האירוע אנחנו צועקים וזועקים כבר שנה ושמונה חודשים על העוול, הטיוח והזיהום שנעשה במקרה בו נהרג אהוביה האהוב שלנו".

אהוביה סנדק. (באדיבות המשפחה)

לדברי האב השכול, "הערב ברור לכולם שזעקתנו הייתה אמת. אנחנו נמשיך להיאבק בכלים החוקיים העומדים לרשותנו עד שהצדק של אהוביה שלנו יצא לאור. לא ננוח ולא נשקוט עד שנביא את השוטרים לדין".

"הם זיהמו את החקירה, יש חשד לשיבוש"

כזכור, בחלק השני של הראיון עם משה סעדה ששודר אמש (שלישי) ב'חדשות 12', הוא חשף כיצד שובשה חקירת מותו הטראגי של אוהביה סנדק ז"ל, כך שאין אף אשם או מישהו ששילם על המחדל. 

באשר לחקירת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בן ה-17, שנהרג במהלך הימלטות ממרדף משטרתי ונמצא ללא רוח חיים מתחת לרכב בו נסע - טוען סגן ראש מח"ש לשעבר כי מדובר היה בטיוח ובשיבוש הליכי חקירה. לדבריו: "קטין נהרג תוך כדי פעולה משטרתית - פעולה שגרתית שצריך לחקור. אני מגיע בבוקר למחלקה והוא אומר לי שלא חקרו אותם. ואני אומר - איך זה יכול להיות? עכשיו ידעתי שכל היום הם שיבשו את החקירה כי כל היום הם לא כתבו דוחות פעולה, זאת אומרת שמהשעה 12:00 עד הערב הם לא הגישו דוחות".

האב השכול במחאה למען צדק לבנו | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90.

לדברי סעדה, "זה בניגוד למקובל ויש פה שיבוש חקירה. אני קורא למי שאני קורא, לאחראי, ואני שואל: למה לא חקרתם? הוא אומר לי: תשמע, אני הבאתי אותם למח"ש ומנהלת מח"ש החליטה לשחרר אותם כי הם לא הגישו תלונה".

סעדה המשיך וזעק את העוול והאבסורד למול מצלמות 'חדשות 12' ואמר: "נהרג. יש עדים לאירוע. כל החברים שלו נמצאים בימ"ם. לכו תגבו מהם גרסה. לא הולכים לגבות מהם גרסה והתשובה היא שלא חקרו. תבין, הם זיהמו את החקירה, יש חשד לשיבוש. הם הגיעו למח"ש כבר עם עורכי דין ומשחררים אותם. ואז אני מתחיל לעבור על החומרים, היא אומרת: לא הגישו תלונה, ואני קורא בחומרים והם אומרים: רצחו את חבר שלנו, נתנו לנו מכות. ואני אומר: מה זה שאין תלונה".

"אני אגיד לך, בגדול מח"ש חזקה על חלשים. מה הכוונה? כשזה שוטר מג"ב שלא מעניין את אף אחד אז חוקרים. ובסוף מה שאני אומר: יש פה משפחה ומת להם ילד, ובסוף התחושה שהייתה לי היא שקול דמיו זועקים מן האדמה. זאת אומרת, במקום שהדבר ייחקר ויידעו מה קרה - הילד הלך אל מותו והם לעולם לא יידעו. הכול כי לא אפשרו את החקירה". סיכם סגן ראש מח"ש הפורש בכאב.

סמוטריץ' מגיב: התרעתי בזמן אמת, ניסו לחסום את הכניסה שלי

ח"כ בצלאל סמוטריץ', המתמודד בימים אלה על ראשות 'הציונות הדתית', הגיב לראיון ואמר: "ידענו. ראינו. זעקנו. כבר שם בשטח, ליד אהוביה ז"ל שהוטל ללא רוח חיים, הצבעתי על הכשלים והתרעתי בזמן אמת שהם מתחילים לשבש".

לדבריו, "העדיפו לסתום לנו את הפה. ניסו לחסום את הכניסה שלי לזירה. לצידם עמדו כוחות גדולים שחיפו עליהם מראש המערכת ועד למטה. חייבים לתקן".

אהוביה סנדק משה סעדה שיבוש חקירה מרדף משטרתי עמית סגל אברהם סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד