כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תומכים מפתיעים במפגינים בגולובניציץ: אנשי מפלגת מרצ

מרצ פינת 'העדה': מוסי רז, איש מרצ וח"כ מטעמה לשעבר, הגיע היום לתמוך במפגינים בבית שמש • בימים האחרונים שהו אנשי מרצ במקום לאות הזדהות • ברית מפתיעה

ההפגנות במתחם גולובניציץ. צילום: יעקב לדרמן
ההפגנות במתחם גולובניציץ. צילום: יעקב לדרמן

תמיכה מפתיעה בקנאי 'העדה החרדית' המפגינים כנגד הבנייה במתחם גולובניציץ בבית שמש: מוסי רז, איש מפלגת מר"צ וחבר כנסת מטעמה לשעבר, הגיע היום (ראשון) למתחם הבנייה בכדי להזדהות עם המפגינים ולמחות נגד המשטרה.

איש מר"צ אחר, שהביא את הדברים ברשת הפייסבוק, כתב: "מוסי רז, שראה את המחזות, חש בקרביו כי מחלוקות ענייניות בין מגזרים, אינן תעודת הכשר למשטר להכות, ובוודאי שלא להכות ללא רחם במוחים".

"מוסי רז לא הסתפק בכאב הקרביים, אלא בחר לעשות מעשה. להגיע למקום המאבק ולהביע סולידריות עם המוחים, נגד השימוש באלימות כלפיהם. מוסי יזם את ההגעה, לקח בחשבון גם את הפרשנויות השגויות להגעה למקום בו מוחים חרדים ושעה לקול מצפונו העמוק".

בימים האחרונים שהו אנשי מר"צ נוספים במתחם אשר הגיעו בכדי להזדהות עם קנאי 'העדה החרדית' אשר מוחים כנגד הבנייה במקום. אנשי מר"צ מספרים כי "לדברי המפגינים הנוכחות שלנו הפחיתה את האלימות כלפיהם".

ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, המתיר את הבנייה במקום, זכה ביום שישי האחרון למכתב תמיכה ברור מאת מו"צ 'העדה' הגאון רבי עמרם אופמן.

" אין נפקא מינא אם הכותבים הם דיינים או רבנים או מורי הוראות. הכל בטעות יסודם. ואע"פ שאפשר שלפי טעותם , הם מכוונים לשם שמים ומ"מ דיבורים וכתבים גורם לבזיון כבוד התורה שלא כדרכה של תורה על ידי המוקצים שבמחנה ועושים מעשה אלימות".

עוד מוסיף הגר"א שמרבית הדומ"צים בעדה החרדית סבורים כמותו: "ואני מודיע שמה שכתבתי, הוא באמת דעתם של רוב מורי הוראה של העדה החרדית ורובא דמינכר של היהדות החרדית השייכים לעדה החרדית".

"ומה שנתפרסם בשם נאמני העדה החרדית", תוקף הגר"א מספר עסקנים המדבררים ומייצגים כביכול את שורות העדה, "אין כאן נאמני ואין כאן עדה חרדית. ופשוט שאין להם חלק לעולם הבא עד שיחזרו בתשובה שלמה."
בית שמש מפגינים מרצ מוסי רז גולובניציץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד