י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מנהלי הישיבות בלחץ • הקיצוץ הגיע לבנק: אברך רק 279 ש"ח; בחור רק 155

קיצוץ חד בתמיכות שקיבלו החודש הישיבות והכוללים • אברכים שקיבלו ביוני 720 ש"ח, קיבלו עבור יולי רק 279 ש"ח • ובישיבות? ביוני התקבל עבור כל בחור 400 ש"ח - ביולי רק 155 ש"ח • משרד החינוך: "התקציב לכוללים עדיין איננו סגור" • ואיך דווקא 'הבית היהודי' תציל מהמצב הקשה?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

חשבתם ש"חרב הקיצוצים" זה רק כותרות באתרי האינטרנט והעיתונים החרדיים? טעיתם. מתברר שכבר כעת חשים מנהלי הישיבות והכוללים את הקיצוץ האכזרי בתקציב.

אברכים שקיבלו בחודש יוני מלגה של 720 שקלים וקודם לכן 927 שקלים, הרי שעבור חודש יולי התקבל עכשיו רק 279 שקלים ממה שמוגדר "תמיכת הדתות".

גם בישיבות ישנה פגיעה של ממש: אם בחודש יוני התקבל עבור כל בחור סכום של 400, הרי שבחודש יולי התקבל בחשבון הבנק של הישיבה עבור כל בחור 155 שקלים בלבד.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי אלו הם סכומים זמניים, והם עשויים לצמוח, אם אכן יעמוד משרד האוצר בהבטחות הקואליציוניות למפלגת 'בית היהודי' עבור הישיבות הציוניות - מה שישליך גם על הישיבות החרדיות.

בראיון שהעניקה ל'בחדרי חרדים' הבטיחה ח"כ איילת שקד כי חלק מהכספים של הבית היהודי יועברו לטובת הישיבות החרדיות. אם הבטחה זו תקויים - הרי שיש במה לתלות תקוות.

"היום דיברתי על זה עם ח"כ משה גפני", אמרה שקד בראיון. "והוא אמר לי שברגע שהכסף ייכנס - אומר תודה לפוליטיקאים של הבית היהודי. ותשאלי את גפני אם הבית היהודי התחייב להעלות את הסכום ל-780 מיליון ש"ח, שזה עולם אחר לגמרי. ואת זה הציבור החרדי לא יודע".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "התקציב לכוללים עדיין איננו סגור. הסכום המוזכר בכתבה אינו הסכום הסופי, אלא תשלום-ביניים לפני סיכום סופי על תקציב הכוללים. התקציב נמצא עדיין בבדיקה ויעודכן בזמן הקרוב".

גורם במשרד החינוך מסביר: "מדובר בכספים קואליציוניים שונים, שמשרד החינוך משמש כצינור להעברתם. גובהם העתידי של התשלומים הוא תוצאה של יחסי כוחות קואליציוניים".
מלגה ישיבות כוללים קיצוץ הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד