כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נפטר או עזב?

פרשת ילדי תימן: קבר נוסף נפתח וינסה לשפוך אור

צעד נוסף אירע הבוקר לקראת בירור היסטורי בפרשת ילדי תימן, קברו של התינוק יוסף מלמד נפתח הבוקר בבית העלמין ומשפחתו תנסה להבין האם שרידיו אכן נמצאים בקבר 

פתיחת הקבר של התינוק יוסף מלמד
פתיחת הקבר של התינוק יוסף מלמד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הבוקר (רביעי) בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב, נפתח קברו של הילד יוסף מלמד, שנחשד כאחד מחטופי ילדי תימן. את פתיחת הקבר יזמה משפחתו של הילד שמקווה כי הממצאים אכן יעשו צדק היסטורי.

מדובר בקבר השני שנפתח בפרשה, אחרי שמשפחת חורי ניסתה לפני כחודש לפתוח בבית הקברות סגולה את קבר בנם, שנעדר גם הוא משנות קום המדינה. אמנם שם לא התאפשרה המשך החקירה מאחר בקבר נמצאו שתי גופות וצו בית המשפט אוסר במקרה כזה להמשיך ולחקור עד לדיון חדש בעניין.

ככל הנראה לא יימצאו עצמות שלמות בתוך הקבר משום שמדובר בתינוק, התקווה היא למצוא ממצאי שיניים או DNA בכדי להצליח לפתור את התעלומה ולדעת מה עלה בגורלו של יוסף הקטן.

יוסף מלמד, התינוק שקברו נפתח הבוקר, הגיע על פי הסיפור עם אמו לבית החולים הדסה בתל אביב, אולם למחרת נאמר לה כי הוא נפטר ונקבר על ידי צוות בית החולים.  החשד אצל המשפחה התעורר בחלוף שנים כאשר הגיע לבית משפחתו צו גיוס ולאחר בדיקה התברר שבמשרד הפנים תועד כי ב-1963 הוא עזב את הארץ.

מאז, אמו, שולמית, שהיום כבר בת מעל 90, עדיין חווה צער גדול על בנה ובטוחה שהוא בחיים והועבר לאימוץ. את הספקות הרבים המשפחה מקווה לפתור היום עם פתיחת הקבר.

פרשת ילדי תימן חטיפת ילדי תימן פתיחת קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד