י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
50 יום להגשת הרשימות

פרסום ראשון: המתווך שינסה לעשות סוף לקרע ביהדות התורה

כ-50 יום להגשת הרשימות לכנסת הבאה והקרע בין הסיעה החסידית לליטאית הולך ומעמיק | הח"כים עצמם לא מנהלים מגעים כלשהם לפתרון הסכסוך, כאשר ברקע מרחפת המחלוקת האידיאולוגית בענייני חינוך, בבית הגרי"ג אדלשטיין הציבו מתווך שינסה לעשות סוף לסאגה המעיקה

פרסום ראשון: המתווך שינסה לעשות סוף לקרע ביהדות התורה
מועצות גדולי התורה בכינוס משותף, ארכיון צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: בעוד הקרב בתוך סיעת ׳יהדות התורה׳ רק הולך ומתלהט ולא קיים שיח בין המפלגות ׳דגל התורה׳ ו׳אגודת ישראל׳ שמנסה לגבש הסכמות לאפשר את המשך הריצה המשותפת.

הקרב מתנהל גם סביב הנושא האידאולוגי, אחרי שבבעלזא רקמו תוכנית תקצוב לימודי לתלמודי התורה בתמורה לשילוב לימודי חול, מה שעורר זעם ליטאי וטענות לפגיעה בחינוך החרדי.

מאבק נוסף מתנהל סביב מימוש הסכמת הריצה המשותף. כך שלפי ההסכם, סדרי המקומות אומרים להתהפך ונציג אגודת ישראל מטעם גור, יצחק גולדקנופף אמור לעמוד בראשות הסיעה, אלא שבדגל מבקשים להשאיר את הרשימה כפי שהיא, כך שמשה גפני יעמוד בראשה.

ב׳דגל׳ כמו ב׳אגודה׳ מבינים כי הדרך לפתור את המשבר היא לא באמצעות פוליטיקאים אלא על ידי דמות תורנית שתנסה לתווך בין בתי גדולי ישראל החסידים והליטאים גם בנושא האידאולוגי כמו גם בעניין הפוליטי.

בשבועות האחרונים ניסו בבית ראש הישיבה הגר״ג אדלשטיין לערב את מזכיר המועצת החסידית הרב יעקב ולצר שיקיים שיח עם בתי האדמורים, אלא שהאחרון תחילה סירב בטענה כי אינו יכול לקבוע לגדולי ישראל כיצד להנהיג את הציבור שלהם, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כעת החליט מזכיר המועצת החסידית ולצר, לנסות להביא לפתרון שיביא סוף לקרבות בסיעה, ולאחר צום תשעה באב הוא צפוי לפתוח בשיחות בין בתי גדולי ישראל הליטאים והחסידים, כשברקע נותרו עוד כחמישים יום בלבד להגשת הרשימות.

הפתרון המוצע כעת לסיום המחלוקת האידאולוגית הוא הקמת פורום משותף בין מועצת גדולי התורה החסידים למועצת גדולי התורה הליטאים שיכריע בנושאים אידיאולוגים ששנויים במחלוקת, כדוגמת ענייני החינוך, הגיוס ועוד, שבהם התנהלו מאבקים בין הפלג הליטאי והקבוצה החסידית בסיעה.

בחירות לכנסת ה-25 יעקב ולצר מתווך אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד