י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

המוהל אבי זרקי על הנסיעה לאומן: "זו רק 'אקסטזה'"

הרב אבי זרקי תוקף את תופעת "אומן, אומן, ראש השנה" • "מי התיר לברוח מהמשפחה, האישה והילדים? זו לא התעלות" • לאחר מכן, פרסם הבהרה אך נותר בדעתו

הרב אבי זרקי. צילום: יח"צ
הרב אבי זרקי. צילום: יח"צ

הרב אבי זרקי, רב ומוהל בתל-אביב, יוצא בדף הפייסבוק שלו נגד תופעת הנסיעה לאומן בראש השנה.

וכך כתב: "שוב שאלה שנשאלתי עליה רבות והערב ביתר שאת בעניין הנסיעה לאומן לראש השנה. אסור לנסוע לאומן בראש השנה, נקודה. שום דבר שתגידו ושום טענה שתטענו לא יחזיר אותי מדעתי זו.

"מי התיר לרדת מארץ ישראל? מי התיר לברוח מהמשפחה, האישה והילדים לראש השנה? כמה כסף מחליף שם ידיים בווריאציות של 'התעלות מדומה'? איזה מין שולחן יהיה לילדים שאבא שלהם בחו"ל?

"עשרת אלפים איש שצועקים שמע ישראל בחו"ל זו לא התעלות, אני מכנה זאת 'אקסטזה' לא יותר.. רוצים תפילה אמיתית? תתארגנו, תביאו חזן ירא שמים, רב אמיתי שיאמר דברים מעניינא דיומא ולא מעניינא דפוליטיקא.. לכו לישיבות הקדושות בבני ברק, תראו מה זו תפילה ישיבתית אמיתית, כל השאר זה עצת היצר, נקודה".

לאחר זמן, פרסם פוסט נוסף בדף הפייסבוק ובו הבהרה: "בקשת מחילה והבהרה בעניין ברסלב, אומן וראש השנה. בדברים שכתבתי באחד הפוסטים הקודמים, יתכן ודברי לא הובנו כהלכה, לכן אברר אותם עד דק בצורה תמציתית ויסודית. קהילת ברסלב המקורית, הינה קהילת קודש שלא בהכרח קשורה לכל אלה הפועלים בשמה מכל מיני מטרות ואינטרסים".

"אני מכיר באופן אישי תלמידי חכמים גדולים ויראי ה' מרבים בק"ק זו. ברור מעל לכל ספק כי יסודותיה בהררי קודש עד לגה"ק ר' נחמן זצ"ל ולמעלה ממנו בקודש רבינו הבעש"ט זצ"ל, זכותם תגן עלינו. כל נושא העלייה לקברו של ר' נחמן ז"ל, הונהג ע"י ר' נתן ממשיך דרכו. לא מצאתי שום מקור כתוב בשמו ו/או בספרו הרשמי של ר' נחמן זצ"ל בעניין זה. אדרבא שיראו לי מקור כתוב ואתייחס לסוגייא בכל הכבוד הראוי. ככלל, מסורות של אדמו"רים הם דברים שאין לנו שום יכולת להביא במבחן המציאות. תמיד יהיה מי שיגיד: "אומרים ש.." או "מובא בשם...", "מספרים".. ועוד ועוד..".

הבעיה היא כאשר לוקחים את העיקר והופכים אותו לטפל ואת הטפל הופכים לעיקר. כבני תורה למדנו, ראשית "תמידים כסדרם" ורק אח"כ "מוספים כהלכתם".. כלומר, קודם לנהוג כבוד ויקר כלפי ההלכה והדין ורק אם "החומרא" אינה סותרת את ההלכה וגם זאת במקרים מיוחדים ניתן לנהוג בה. (יש מנהגים ברורים שנדחו משום "מיחזי כיוהרא" - נראה כגאווה וכו'). בדורינו, דור יתום זה, כל ערב רב נעשה רב.. וכמעט שאין לך רב שאינו הופך את התורה קרדום לחפור בה. אם יקום רב ויאמר משהו נגד ההמון הרי שיסתמו את פיו לפני שיפצה אותו".

לאחר דברים ארוכים, חזר הרב זרקי על מסקנתו: "סיכום: אין לנסוע לאומן בראש השנה, נקודה".

הרב זרקי פעיל בדף הפייסבוק שלו והוא מרבה להתבטאות דרכו במגוון סוגיות העומדות על הפרק.
זרקי אבי אומן ראש השנה אסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}