ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הגנה על הטבע

הרשויות המקומיות שזכו לסבסוד לרכישת מדיחי כלים לגני הילדים

המשרד העביר התחייבויות כספיות ל-21 רשויות, בהיקף כולל של כ-1.5 מיליון שקל לרכישת מדיחי כלים בגני הילדים וביצוע הסברה ברשויות המקומיות|עד היום, היקף הסיוע עבור נושא זה מסתכם ב-18.8 מיליון שקל ל-146 רשויות מקומיות

הרשויות המקומיות שזכו לסבסוד לרכישת מדיחי כלים לגני הילדים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

סבב נוסף של תמיכת ממשלתית ברכישת מדיחי כלים לגני הילדים במטרה להפסיק להשתמש בכלים חד פעמיים מפלסטיק יוצא לדרך. 

המשרד להגנת הסביבה יתמוך ברכישת מדיחי כלים עבור 438 גני ילדים נוספים ב-21 רשויות מקומיות, המצטרפות ל-125 רשויות מקומיות שכבר שקיבלו סיוע. עד כה, הודות למהלך ייחסכו בכ-5,700 גני ילדים בישראל מעל 110 מיליון פריטי כלים חד-פעמיים בשנה. 

המשרד העביר התחייבויות כספיות ל-21 רשויות, בהיקף כולל של כ-1.5 מיליון שקל לרכישת מדיחי כלים בגני הילדים וביצוע הסברה ברשויות המקומיות. עד היום, היקף הסיוע עבור נושא זה מסתכם ב-18.8 מיליון שקל ל-146 רשויות מקומיות. 

במשרד להגנה הסביבה אומרים כי "בקשותיהן של רשויות נוספות נמצאות בבדיקת המשרד במים אלה, וככל שתימצא עמידה בתנאי הסף של הקול הקורא, גם הן יאושרו ויתוקצבו בהקדם". יש לציין כי סך התקציב המאושר במסגרת התמיכה הוא עד 45 מיליון שקל.

עוד טוענים במשרד כי "הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים תתרחש בקרוב בכ-5,700 גני ילדים, המהווים כ-28% מגני הילדים בישראל. ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות 5 כלים חד פעמיים כל אחד, בממוצע, יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים ויובילו לחיסכון ישיר של מעל 110 מיליון פריטי כלים חד פעמיים בממוצע, בכל שנה.

21 הרשויות שהצטרפו למימון המשרד ברבעון זה: חצור הגלילית, שלומי, מועצה אזורית גולן, טמרה, מג'אר, זמר, פקיעין, טירת כרמל, מגידו, להבים, דיר חנא, כפר ורדים, ירכא, מועצה אזורית מנשה, חורפיש, נהריה, עילבון, באר יעקב, ג'וליס, שפרעם ופסוטה.

במסגרת התמיכה, הוחלט לייצר מנגנון תקציבי שיאפשר לרשויות, שיוותר להן תקציב לכך, לרכוש כלים רב פעמיים איכותיים יותר ממה שתוכנן מראש, לרכוש כפות הגשה ואף קערות למרכז השולחן ובכך לחסוך עוד ועוד פסולת פלסטיק מיותרת.

המהלך צפוי לקדם גם שוק של ספקים ונותני שירותי הסעדה המבוססים על שימוש בכלים רב-פעמיים, ובכך להגדיל את ההיצע וההיתכנות של גופים נוספים לבצע שינוי ומעבר לצורת הסעדה זו. 

 

המשרד להגנת הסביבה כלים חד פעמי גני ילדים מדיח כלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד