י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
להחזיר את השליטה

שבועיים לפיגוע > מאות צעדו בדרישה: "להחזיר את קבר יוסף"

שבועיים לאחר פיגוע הירי בקבר יוסף מאות השתתפו בצעדה, ודרשו מהממשלה לפעול להחזרת הנוכחות היהודית הקבועה בקבר יוסף בשכם. בראש הצועדים היו רבני השומרון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וחברי הכסת ניר ברקת ואורית סטרוק

שבועיים לפיגוע > מאות צעדו בדרישה: "להחזיר את קבר יוסף"
צועדים למען קבר יוסף צילום: ליאת מימון

מאות תושבי השומרון השתתפו אמש (שלישי) בצעדה מהר ברכה למצפה יוסף בדרישה לחזור לקבר יוסף הצדיק, במטרה להחזיר את השליטה המלאה בקבר יוסף ואת הנוכחות הקבועה של הישיבה למקום.

בתום הצעדה התקיימה עצרת המונים במצפה יוסף, בה נאמו הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב אליעזר מלמד רב היישוב וראש ישיבת הר ברכה, הרב דודי דודקביץ' רב הישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חברי הכנסת ניר ברקת ואורית סטרוק, מייסד השומרון וראש המועצה לשעבר בני קצובר ועוד.

האירוע התקיים לאחר עליית מדרגה בהתקפות הטרור נגד מתחם קבר יוסף. בחודש שעבר נפצע מח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג, בעת שאבטח את כניסת מתפללים לקבר יוסף. לפני כחודשיים הושחת הקבר ע"י מחבלים, שהציתו אש במתחם וניפצו את המצבה. המקום שוקם ע"י מועצה אזורית שומרון במבצע מיוחד תחת אבטחת חיילי חטיבת שומרון.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לחברי הכנסת שהגיעו, ליו"ר תנועת אמונים צבי סוכות על העזרה בארגון ותפעול האירוע וכן לנוער אלון מורה. "אני רוצה להגיד שני דברים", אמר דגן בעצרת, "דבר ראשון אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול לחיילי צה"ל ובראשם למח"ט שומרון שנפצע רק לפני שבועיים שהגן על המתפללים בקבר יוסף. אנחנו ביחד תמיד, אנחנו אוהבים את צה"ל, אז תודה רבה לחיילי צה"ל ולחטיבת שומרון".

עוד הוסיף דגן כי "אנחנו באנו לכאן כדי לומר אמירה ברורה ופשוטה. קבר יוסף זה המקום הקדוש שלנו, רק מדינת ישראל יכולה לשמור על המקום הקדוש הזה. רק צה"ל מסוגל לשמור על קבר יוסף ואנחנו בעז"ה נחזור לקבר יוסף בצורה מלאה, הישיבה תחזור לשם ודגל ישראל ימשיך להתנוסס. אנחנו לעולם לא נשכח את זה, תמיד נדבר על זה ואנחנו בעז"ה נחזיר את השליטה המלאה לקבר יוסף".

ח"כ ניר ברקת נשא דברים במהלך האירוע ואמר: "קבר יוסף הוא דוגמה למקום שאנחנו חייבים להיאחז בו, חייבים לאפשר ליהודים להתפלל בו. לעשות את זה בשבילנו וגם להעביר מסר חד לשונאי ישראל שמנסים לפגוע בנו, שאנחנו נשמור על הנכסים האסטרטגים של מדינת ישראל".

ח"כ אורית סטרוק אמרה במהלך האירוע "אני רוצה להגיד דבר אחד פשוט. כל עוד שיש דרישה ציבורית לחזור ליוסף הצדיק, אנחנו יודעים שיבוא הזמן ואנחנו נחזור. כל עוד יש דרישה לא להסתפק בביזיון שקורה היום, שנכנסים כגנבים בלילה וחוטפים יריות וביזיונות ואנחנו רוצים להגיע ליוסף הצדיק כמו שאנחנו מגיעים למערת המכפלה. ביום, בלילה, באוטובוס, באופניים, בקורקינט, ברגל, בכל שעה בשעות היום, בגאווה לאומית, בזקיפות קומה לאומית. כך אנחנו רוצים להגיע לקבר יוסף. כשאני רואה אתכם שהתאפסתם היום לצעוק את הדרישה הזאת זה נותן לנו זריקת עידוד גדולה מאוד".

רב השומרון, הרב אליקים לבנון נשא דברים אף הוא במהלך האירוע "חכמים אומרים למה יוסף זכה להיקבר בארץ ישראל ולא זכה משה להיקבר בארץ ישראל. יוסף שהודה בארצו זכה להיקבר בארץ ישראל, משה רבנו לא הודה, לא זכה להיכנס. מכאן למדו חכמים שצריך להודות על הארץ. יוסף הצדיק זה ציון, זה ארץ ישראל. הוא המפתח לארץ ישראל ואנחנו כאן כדי להכריז קהל עם ועדה קברו של יוסף הצדיק שלנו, נחלת יוסף הצדיק שלנו, כל ארץ ישראל שלנו. אנחנו דורשים ורוצים ואומרים בפה מלא אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזור לשליטה מלאה בקבר יוסף, להיכנס ביום ולא כגנבים בלילה, ללא הפרעות, בלי מהומות, אבנים בק"תבים או יריות, אלא בראש מורם".

רב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד אמר כי "המטרה שלנו בצעדה הזו היא לשוב לנחלת יוסף, לקבר יוסף ולרעיונות של יוסף שמחברים את השמים ואת הארץ לבניין הארץ. בניין לרוחב, לגובה לאורך, בהגדלת הישובים כל ישוב לעיר ובעז"ה מתוך כך נזכה להגשים את כל החלומות של יוסף".

רב הישוב יצהר הרב דוד דודקביץ הוסיף כי "שכם מאז ומעולם העיר העברית הראשונה, הראשונית של הגעה ארצה של אברהם, ולימים יעקב, ומעמד הר עיבל וגריזים. האמירה שלנו אחת - אנחנו מאמינים שנחזור לשכם, כמו בעבר ששכם הייתה המפתח להגעה אקצה גם כיום, מי שיחזיק בשכם הוא יהיה זה שממשיך את מורשת האבות, שלנו הם. נשוב לארץ, נהפוך חורבן לבניין".

מיסד ההתיישבות בשומרון וראש המועצה לשעבר בני קצובר אמר בעצרת "הגיע הזמן לחדש את המאבק על הזכות לחזור לקבר יוסף, להפסיק את החרפה שמתמשכת מאז שנת 2000. כולנו המבוגרים צריכים להצדיע בפני הנוער, שהחליט לקחת את היוזמה על כתפיו הצעירות. אנחנו תובעים ממשלת ישראל להפסיק את המצב המביש - שבו זכרו של אחד ממנהיגיו הבולטים של העם היהודי מחולל שוב ושוב בידי פורעים ערבים, המנצלים את אוזלת ידה של ממשלת ישראל".

קבר יוסף שכם שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד