י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפוי ל-25 שנות מאסר

מנהל בית ספר יהודי גנב מהמוסד יותר מ-8 מיליון דולר

מנהל הכספים לשעבר של בית ספר יהודי בלונג איילנד הועמד לדין באשמת גניבה של יותר מ-8 מיליון דולר מבית הספר. הוא פוטר לאחר שהתגלו מעשיו. גניבתו מסתכמת ביותר מתקציב התפעול השנתי של בית הספר ברוב השנים, על פי מסמכי המס של בית הספר

מנהל בית ספר יהודי גנב מהמוסד יותר מ-8 מיליון דולר
מבנה בית הספר צילום: אתר בית הספר

מנהל הכספים לשעבר של בית ספר יהודי בלונג איילנד, דיוויד אוסטרוב, השתמש בכסף של בית ספר 'שכטר' בלונג איילנד כדי לקנות מכוניות נדירות, כולל מוסטנג משנת 1965; חמישה בתים, ומזכרות ספורט ומטבעות אספנות אותם מכר ברווח, כך על פי כתב אישום שהגיש התובע המחוזי של מחוז סאפוק.

אוסטרוב, בן 51, שימש כמנהל כספים ראשי, מנהל טכנולוגיה ומנהל תפעול בבית הספר הפרטי במשך 11 שנים, הוא פוטר לאחר שהתגלו מעשיו. גניבתו מסתכמת ביותר מתקציב התפעול השנתי של בית הספר ברוב השנים, על פי מסמכי המס של בית הספר.

"האדם הזה מואשם בהונאה שיטתית, מתוחכמת ומתוכננת בקפידה בקנה מידה מצמרר", נמסר מבית הספר שכטר מלונג איילנד בהצהרה שנשלחה בדוא"ל ל-NY Jewish Week. "אם יורשע הוא גם יהיה אשם, במשהו מעבר לגניבת מזומנים, הרס האמון".

התובע המחוזי של מחוז סאפוק, ריימונד טירני, אמר בהצהרה כי על פי ההערכות, אוסטרוב גנב סך של 8.4 מיליון דולר על ידי הפניית כספים של בית הספר לחשבונות שהוא לבדו שלט בהם, ולאחר מכן השתמש בהם למטרותיו. ההונאה לכאורה החלה ב-2014 ונמשכה עד אפריל השנה, לפי כתב האישום.

"הנאשם הזה היה צריך לפקח ולשמור על הכספים של המוסד הזה, אולם הוא הפר את האמון הזה ובמקום זאת גנב כסף שנועד לחנך ילדים לממן את אורח החיים המפואר שלו", אמר טירני בהצהרה. "ההפרות לכאורה הללו אינן בבירור רק הפרת אמון בין עובד, מעסיק וסטודנטים, הן נוגדות את החוק". אוסטרוב צפוי לעונש של עד 25 שנות מאסר אם יורשע.

ארה''ב מעילה בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד