כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הרוסים לא נחים

צבא אוקראינה: התקפת טילים מסיבית על חוף הים השחור

צבא אוקראינה מסר כי רוסיה שיגרה טילים רבים לעבר מטרות על קו חוף הים השחור ליד נמל אודסה שנפגע לאחרונה. הרשויות טוענות כי תשתית הנמל נפגעה במיקולאיב. "ההסכם על התבואה לא ימנע מאיתנו להמשיך לתקוף"

צבא אוקראינה: התקפת טילים מסיבית על חוף הים השחור
ההרס בחוף הים השחור צילום: צילום מסך

האוקראינים מאשימים את הרוסים בשיגור טילים רבים אמש (שלישי) לעבר מטרות בחוף הים השחור. "התקפת טילים מאסיבית, תוך שימוש בכלי טיס, שוגרה מהים השחור בדרום אוקראינה", כך מסר הפיקוד הצבאי הדרומי של המדינה בפוסט בפייסבוק. הצבא מסר כי תשתית הנמל באזור מיקולאיב נפגעה, טענה שגובתה על ידי מושל האזור ויטלי קים שפרסם סרטון של המתקפה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי נראה שבתים רבים ניזוקו קשות בכפר זאטוקה, השוכן ממערב לאודסה. "בלי בסיסים צבאיים, בלי חיילים. טרוריסטים רוסים רק רצו לירות. הם ייקחו אחריות על כל זה", אמר זלנסקי. אוקראינה הביעה ביום שני תקווה כי תוכל להתחיל להתכונן לחידוש פעולות ייצוא התבואה וקיוותה לשלוח את הספינות הראשונות השבוע.

גורמים רשמיים אמרו כי משלוחי התבואה האוקראינים נקבעו לייצוא בתוך ימים תחת הסכם שנתמך על ידי האו"ם, לאחר שתקיפה רוסית בנמל אודסה עוררה ספק בנוגע למחויבותה של מוסקבה לקיים את ההסכם. מחירי החיטה עלו בחדות מאז המתקפה. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי הסכם על יצוא תבואה אינו אומר שרוסיה תפסיק לתקוף את אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה נמל אודסה מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד