א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נלחמים בבזבוז חשמל

צרפת: קנס למי שישאיר דלת פתוחה כשהמזגן דולק

ממשלת צרפת יוצאת בתקנות האוסרות על בזבוז חשמל. חנות שתשאיר דלת פתוחה כשהמזגן דולק תשלם קנס של עד 750 יורו וכן איסור להפעיל שלטי ניאון אחרי השעה 01:00 בלילה. השינוי בנושא זה בא על רקע גל החום האדיר שהכה באירופה בשבועות האחרונים

ארמון הנשיאות בצרפת מואר
ארמון הנשיאות בצרפת מואר צילום: דוברות בית הנשיא

ממשלת צרפת נאבקת בבזבוז החשמל, ומחילה תקנות שנועדו לצמצם את צריכת החשמל של בתי העסק במדינה. על פי הודעתה של השרה לשינוי אקולוגי, פאנייה רונשאר, כל בעל עסק שייתפס כשדלת חנותו פתוחה לרווחה בזמן שהמזגן פועל בתוכה, יידרש לשלם קנס של עד 750 יורו.

לדבריה: "הוכח ששימוש במזגן תוך השארת דלת פתוחה, מגביר את צריכת האנרגיה בכעשרים אחוזים. זה אבסורד של ממש. אנחנו לא ניתן לזה להמשיך".

במקביל היא הוסיפה כי תחתום על צו שאוסר הפעלת שלטי ניאון בחנויות ובבתי העסק, בין השעה 01:00 בלילה ל-06:00 בבוקר, זאת מתוך הנחה שבשעות אלו אין להפעלת שלטי הניאון שום תועלת עסקית, והמשך ההפעלה שלהם רק גורמת לבזבוז חשמל והוצאת אנרגיה מיותרת.

למעשה, השרה לשינוי אקולוגי חותמת על הצווים לאחר שברבות מהרשויות המקומיות בצרפת כבר העבירו באחרונה חוקי עזר עירוניים ברוח זו, והתהליך צבר תאוצה משמעותית עד שהיא החליטה לתרגם אותו לשני צווים ממשלתיים שיביאו לשינוי גורף בצרפת כולה.

השינוי בנושא זה בא על רקע גל החום האדיר שהכה באירופה בשבועות האחרונים, מה שגרם להתעוררות ציבורית נרחבת בנושא השינוי האקולוגי וההפחתה בבזבוז חשמל ואנרגיה, שנתפס בקהילה המדעית כגורם משמעותי להאצת ההתחממות הגלובלית.

צרפת חשמל קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד