כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סיכוי של 3% לשרוד

בן 13 נלחם על חייו לאחר שטפיל נכנס לו לאף

בן 13 מפלורידה נלחם על חייו לאחר שטפיל אמבה הקטלני שחה במעלה אפו. הילד סבל מהתקפים, הזיות וחום מהמחלה, הוא נמצא בבית החולים לילדים יותר משלושה שבועות. הרופאים אבחנו תחילה כי הוא סובל מדלקת קרום המוח, מה שדחה את הטיפול הנכון

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

ילד בן 13 בפורט שרלוט, פלורידה ארה"ב, נלחם על חייו לאחר שאמבה קטלנית אוכלת מוח חדרה לאפו במהלך טיול משפחתי בחוף הים. משפחתו של כיילב זיגלבאואר בלחץ בתקווה שהוא ישרוד. הילד שוכב בתרדמת בבית החולים לילדים גוליסאנו והרופאים עוקבים אחריו מסביב לשעון.

למרבה הצער, זמן יקר התבזבז לאחר שרופאים אבחנו לילד בטעות דלקת קרום המוח, ודחו את הטיפול בטפיל האמבה, שיש לטפל בו מיד לאחר ההדבקה כדי שהטיפול יצליח, כך לדברי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב.

הילד שאהב את האוקיינוס, היה בחוף פורט שרלוט עם הוריו ואחיותיו ב-1 ביולי בטיול משפחתי כדי לברוח מהחום של פלורידה. חמישה ימים לאחר מכן, קדחת תקפה את כיילב והוא התלונן על כאבים. הוריו לקחו אותו לבית החולים בפורט מאיירס, פלורידה, שם אבחנו הרופאים כי הוא עם דלקת קרום המוח ביחידה לטיפול נמרץ לילדים.

אך יותר משבוע לאחר שנכנס לבית החולים, הרופאים הבינו סוף סוף שהוא סובל מהטפיל הקטלני ש-97 אחוז הנדבקים ממנו מתים. רק ארבעה אנשים מתוך 154 שנדבקו בארה"ב מאז 1962 שרדו.

אמבה הוא טפיל נפוץ, הקיים גם בארץ וגורם לזיהומים במערכת העיכול. הטפיל נמצא בדרך כלל במים מתוקים חמים כמו אגמים ונהרות, ולא במים המליחים של חוף מפרץ פלורידה, היכן שפורט שרלוט יושבת. בדרך כלל, האמבה נכנסת דרך האף ועוברת דרך הסינוסים אל המוח.

בית חולים פלורידה טפילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד