כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אוזבקיסטן תשלח לישראל עובדים מיומנים לטיפול בקשישים

הסכם בילטרלי נחתם עם אוזבקיסטן שיסדיר מנגנונים לגיוס והבאה של עובדים זרים מיומנים בדרך מפוקחת ומסודרת, ובנוסף יגביר שיתוף הפעולה בין שתי המדינות

אוזבקיסטן תשלח לישראל עובדים מיומנים לטיפול בקשישים
קשישים בבית אבות. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נחתם הסכם בילטרלי בין ישראל לאוזבקיסטן להבאת עובדים זרים. שרת הפנים, איילת שקד חתמה היום (רביעי) על הסכם בילטרלי עם אוזבקיסטן שיסדיר מנגנונים לגיוס והבאה של עובדים זרים מיומנים ואיכותיים בדרך מפוקחת ומסודרת ויגביר שיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

החתימה על ההסכם היא עלייה נוספת ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות ומדובר בהסכם בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל ולאוזבקיסטן. מדינת ישראל תקבל מטפלות מטפלים מיומנים, שיעניקו טיפול ראוי לקשישים ובעלי מוגבלויות.

ההסכם מהווה חלק מיישום החלטת ממשלה משנת 2011, במסגרתה נקבע כי העסקת עובדים זרים תתבצע באופן מפוקח, מבוקר וללא תשלום עמלות מופרזות שלא כדין. 

בשנים האחרונות נחתמו הסכמים בילאטרליים בענפים השונים עם מדינות מגוונות: תאילנד, מולדובה, אוקראינה, נפאל ועוד. ההסכם עם אוזבקיסטן הוא נדבך נוסף המבסס את הענף בהעסקה מסודרת, חוקית ומבוקרת. 

במעמד חתימת ההסכם, עליו חתמו שרת הפנים איילת שקד ויועץ ראש הממשלה האוזבקית מחרידין חרדינוב, נכחו נציגי רשות האוכלוסין וההגירה, משרד החוץ, משרד הרווחה והמשלחת האוזבקית. 

יועץ ראש ממשלת אוזבקיסטן, מחרידין חרדינוב שהוביל את המשלחת האוזבקית ביקש להודות: ״בשם הממשלה שלנו מבקש להודות באופן אישי לכל מי שעמל על המשא ומתן שהיה מאד אינטנסיבי. ההסכם הוא בעל משמעות מכריעה ורבת גורל ואנו שמחים שהוא יוצא אל הפועל".

 

עובדים זרים משרד הפנים אוזבקיסטן קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד