ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

462 דוחות ניתנו בחודשי הקיץ בגין נסיעה על חוף הים

מתנדבי עמותת אור ירוק פועלים במהלך חודשי הקיץ למען מניעת כניסת כלי רכב אל חופי ים במסגרת שיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב

תמונה מהמבצע
תמונה מהמבצע

בסופי השבוע האחרונים במהלך חודשי הקיץ, פועלים פקחי רשות הטבע והגנים בשיתוף עם משטרת ישראל, בחופי הים במבצע אכיפה שבועי למען מניעת נהיגה בחופי הים. בסך הכול חילקו הפקחים 462 דוחות עד עתה לנהגים שנתפסו נוהגים בחופים שלא כחוק, פחות ממאה מטר מקו המים. בחופים סביב הכנרת חולקו 49 דוחות; בחופי הצפון מראש הנקרה ועד חדרה חולקו 160 דוחות; בחופי המרכז בין חדרה לאשקלון חולקו 225 דוחות; ובחופי אילת חולקו 28 דוחות.

פעולות האכיפה שנערכות על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, מלוות במבצע משותף של הרשות ועמותת "אור ירוק" בחודשי הקיץ, במסגרתו מחלקים מתנדבי המועדונים של העמותה חומרי הסברה, כובעים מדבקות ודגלונים למתרחצים בחופי הים. מטרת המבצע, "עושים סוף לנהיגה בחוף", היא להעלות על סדר היום הציבורי את הסכנה שבנהיגת כלי רכב על חופי הים ולמגר את התופעה, שהינה מפגע בטיחותי, הפוגעת במתרחצים בים ובערכי הטבע והנוף.

בין המקומות אליהם הגיעו מתנדבי מועדוני אור ירוק: ראשון לציון, חיפה, נהריה ואשקלון. המתנדבים מסבירים למתרחצים, שבמידה והם נתקלים בנהיגה אסורה בחוף הים, עליהם להודיע על כך לרשות הטבע והגנים, למשטרה או ישירות לעמותת "אור ירוק" בכדי למגר את התופעה המסוכנת.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "בשנים האחרונות התפתחה בישראל תופעה מסוכנת – נסיעה פרועה ברכבי שטח אופנועים וטרקטורונים בחופי הרחצה. התופעה הזו אינה רק מרגיזה אלא גם מאוד מסוכנת ובלתי חוקית. ציבור המתרחצים בים כולל תינוקות, פעוטות וילדים, חלקם זוחלים או יושבים וקשה להבחין בהם. גם במתרחצים הבוגרים, השוכבים בחול קשה לעיתים להבחין מכסא הנהג. רק אכיפה מוגברת של הרשויות תמנע את האסון הבא. על המדינה להחרים כלי רכב שנמצאים פחות מ-100 מטרים מקו המים, כדי להגביר את ההרתעה ולשדר מסר חד וברור, כי לא נכנסים עם כלי הרכב אל חוף הים" .

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הנהיגה בחוף היא תופעה שמסבה נזק עצום לטבע הרגיש בסביבה החופית ולכל מי שמבקש לבלות בחוף הים. לא כל מדינה התברכה ברצועת חוף, זו של ישראל היא רצועה קטנה ויקרה ולכן חובתנו לשמור עליה. הרוח הגבית שנותן לנו הציבור תסייע במניעת התופעה שכן מדובר בקבוצה של כמה מאות נהגים שעדיין לא הפנימה את האיסור, וכוונתנו היא להגיע לכולם באמצעי הסברה מחד ואכיפה קפדנית מאידך".



אור ירוק פקחים רשות הטבע והגנים אופנועים טרקטורונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד